کتاب« من در آسمانم» با موضوع زندگینامه شهید صفرلو  منتشر شد

کتاب« من در آسمانم» با موضوع زندگینامه شهید صفرلو به زبان شعر ادبیات کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «من در آسمانم»، کتاب زندگینامه شهید سلامت علی صفرلو برای کودکان است که در قالب شعر برای کودکان در گروه سنی ب و ج به تالیف درآمده است.


شهید مدافع سلامت علی صفرلو از پرستاران بخش کودکان بودند که در زمان شیوع کرونا برای درمان بیماران کرونایی داوطلبانه به این بخش منتقل شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کتاب «من در آسمانم» به قلم فریبا قیومی‌زاده و با تصویرگری عسل نجاری در قطع خشتی و در ۲۴ صفحه و با قیمت ۵۰‌هزار تومان منتشر شده است.

فریبا قیومی‌زاده، شاعر و نویسنده ابرکوهی در یزد، با اشاره به فعالیت فرهنگی خود گفت: متولد سال 1356 با مدرک کارشناسی ارشد ادبیات کودک‌ و نوجوان و ساکن ابرکوه هستم که حدود 35 سال در زمینه شعر و ادبیات فعالیت می کنم.

وی افزود: تاکنون چند مجموعه شعری به چاپ رسانده‌ام که مجموعه «قبله‌ای برای باران» با موضوع اشعار ملی، مذهبی و آیینی به عنوان نخستین مجموعه شهری و گردآوری مجموعه اشعار کنگره شعر کویر با عنوان « هفت آسمان کویر » به عنوان دومین اثرم بوده است.

این شاعر یزدی گفت: گردآوری مجموعه اشعار شاعران انجمن شعر ادبی شهرستان ابرکوه نیز به عنوان اثر دیگرم است که به چاپ رسانده‌ام و شهریورماه اخیر از آن رونمایی شد.

قیومی‌زاده بیان کرد: در موضوع غزل آزاد نیز مجموعه عاشقانه توسط انتشارات سوره مهر و حوزه هنری در حال چاپ است که امیدوارم به‌زودی ارائه شود.


وی با اشاره به فعالیت‌های ادبی خود در حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: در زمینه کودکان کتاب‌های «من درآسمانم» و «خوش سفر» را شهریور امسال به چاپ رسانده‌ام.

این شاعر ابرکوهی ادامه داد: حدود 20 سال است که مسئول انجمن شعر و ادب شهرستان ابرکوه هستم؛ و ده سال است که مسئولیت آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان در این شهرستان بر عهده دارم.

وی همچنین با اشاره به چاپ کتاب اخیر خود به نام «من درآسمانم» افزود: این کتاب را به سفارش خانواده شهید علی صفرلو تهیه کردم و با توجه به این‌ که این شهید بزرگوار پرستار بخش کودکان بودند، خانواده وی تصمیم گرفتند که زندگینامه این شهید در قالب شعر در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد و قرعه به نام من افتاد که شاعر این کتاب باشم.


این شاعر یزدی ادامه داد: تصویرگر این کتاب عسل نجاری و انتشارات آن را نشر اکسیژن بر عهده داشتند که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گروه سنی مخاطب این کتاب «ب»و«ج» است و بر اساس تقسیم‌بندی حوزه کودک و نوجوان این کتاب به مخاطبین نوخوان توجه دارد.

قیومی‌زاده با اشاره به انگیزه خود در تالیف این کتاب گفت: همه ما دینی نسبت به شهدا و خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و همین‌طور مدافع سلامت داریم که من نیز دراین زمینه سعی کردم تمام تلاش خود را داشته باشم تا به بهترین نحو وظیفه خود را انجام دهم.

وی افزود: من این شهید و خانواده وی را تاکنون ندیده‌ام؛ اما سعادتی بود که بتوانم در این مسیر گام بردارم و برای تهیه این کتاب انتخاب شوم و این انتخاب خود شهید بود که کتابش را بنویسم.

این نویسنده ابرکوهی گفت: ده سال مربی کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری هستم که همیشه سعی کرده‌ام با ارائه خلاقیت، اتفاقات خوبی در حوزه کودک و نوجوان شهرستان صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: این‌که مربی و نویسنده کاملا مخاطب خود را بشناسد و با آنها آشنایی داشته باشد، به‌خوبی می‌تواند ارتباط برقرار کند و جذب مخاطب را داشته باشد.

 

کد خبر 1109136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha