سیاست دولت سیزدهم در برنامه های فرهنگی و هنری توزیع آن در سرتا سر ایران است

شالویی گفت: سیاست دولت سیزدهم در برنامه های فرهنگی و هنری توزیع در سرتاسر ایران و تمرکز زدایی جز مهمترین برنامه های اولویت دار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمود شالویی، یکشنبه شب(2 آبان) در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: اولاً با پیشنهاد شما مبنی بر دایر شدن دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان موافقت و از همین الان از مدیرکل ارشاد استان خواهش می کنم از همین فردا ساز و کار دبیرخانه دائمی جشنواره را فراهم کند.

 

 

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اطمینان داشته باشید حمایت های لازم از طرف وزارت، معاونت امور هنری، دفتر موسیقی و انجمن موسیقی  خواهد شد و در کرمان هم از این حمایت برخواردار خواهد بود.

 

 

وی تصریح کرد: یقیناً کرمان این ظرفیت را دارد چنین رویدادی را برای همیشه میزبانی کند و آنچه را ما در اینجا دیدیم بیانگر این است به خوبی از عهده این میزبانی برآمده، بنابراین هیچ تردیدی نباید داشت چنین رویدادی در همین کرمان باقی بماند.

 

 

شالویی اظهار کرد: اصلاً سیاست دولت سیزدهم در برنامه های فرهنگی و هنری توزیع برنامه ها به سرتاسر ایران و تمرکز زدایی جز مهمترین و برنامه های اولویت دار است که برنامه ها در مرکز کشور متمرکز نباشد و حتی به مناطق دوردست برود البته با توجه به ظرفیت و امکانی که از میزبانی رویداد می توانند داشته باشد و این یک سیاست جدی است که عملیاتی خواهد شد.

 

 

 وی خاطرنشان کرد: استقرار دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان از آغازین برنامه های تمرکزددایی از مرکز کشور و استقرار آن در کرمان است که ان شاءالله استمرار داشته باشد.

 

 

شالویی در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار جشنواره «وحدت در کثرت اقوام» این مسئله را در حکمت و عرفان دارای اهمیت دانست و گفت: درست است ایران از اقوام مختلف ترکیب یافته اما چنان با هم پیوند می یابند که قابلیت گسستگی نمی یابند و پیوند قلبی و باطنی دارند.

 

 

وی با بیان اینکه بهترین نوع موسیقی را می توان در دل عشایر و اقوام پیدا کرد و موسیقی اصیل هم در دل جامعه وجود دارد و با مردم آمیخته شده و هیچ واقعیتی نمی تواند ماندگار باشد مگر با هنر آمیخته شود؛ گفت: در جامعه و جهانی زندگی می کنیم که نمی توانیم بی هنر باشیم که هنر جزئی از وجود و حیات ما است و بهترین نوع هنر را می توانیم در موسیقی اصیل پیدا کنیم که با ما انس و الفت دیرینه ای دارد.

 

 

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اعلام کرد: برای اینگونه برنامه ها حساب ویژه باز کنید که وزارت ارشاد از آن حمایت می کند.

 

کد خبر 1109050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha