متصرف اراضی رودبار به مرجع قضائی معرفی شد

سردار ملکی از معرفی متصرف ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان رودبار به مرجع قضائی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزيزاله ملكی» امروز(دوشنبه، ۳ آبان) در جمع خبرنگاران با تاكيد بر مبارزه جدی نیروی انتظامی با زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی و طبيعي را دارند اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملي وظیفه همگاني است.

 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در ادامه به گزارش دريافتی در خصوص تصرف اراضی ملی در بخش عمارلو شهرستان رودبار اشاره كرد و گفت: پيگيری موضوع در دستور كار قرار گرفت و كارآگاهان پليس آگاهی با هماهنگی قضائي به همراه كارشناسان اداره منابع طبيعی و جهاد كشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

 

وی تصریح کرد: با بررسی و بازديد از اين زمين مشخص شد، 10 هزار متر از اراضی ملی توسط یک نفر به تصرف درآمده و به صورت غيرقانونی با سيم‌خاردار و برچين محصور شده است.

 

اين مقام ارشد انتظامی از تشكيل پرونده در اين رابطه خبر داد و تصريح كرد: در اين راستا متهم 44 ساله برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

سردار ملكي با اعلام اينكه ارزش زمين تصرف شده توسط كارشناسان، 280 ميليارد ريال برآورد شده از رفع تصرف و جمع‌آوری كليه آثار تجاوز با درخواست قضائی و به استناد تبصره يک ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع كشور خبر داد و تعامل و همكاری تمامی دستگاه‌ها با پليس در مقابله با زمين‌خواران و متجاوزان به حقوق بيت‌المال را بسيار موثر عنوان كرد.

کد خبر 1109304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha