شهرک صنعتی جدید گلپایگان را شهرداری واگذار می کند

شکرزاده از واگذاری ۸۰۰ هکتار زمین در محدوده شهری واقع در پشت پارک جنگلی برای ایجاد شهرک صنعتی با همان قیمت شرکت شهرها به شرط رعایت گروه بندی های اداره محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، شهرداران سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر از تلاش های خود برای رونق صنعت در جلسه مدیریت پسماند خبر دادند.

۸۰۰ هکتار زمین صنعتی در شهر گلپایگان

«پیمان شکر زاده» با تاکید براینکه هیچ سایتی در استان اصفهان به طور کامل آماده و سپس راه اندازی نشده است و میزان آمادگی آن به تدریج بوده است، گفت: اداره محیط زیست اشکالاتی را مطرح کرده است که مراحل برطرف کردن این اشکالات، دو هفته دیگر به پایان می رسد و آمادگی پذیرش زباله و فعال شدن کارخانه بازیافت را دارد.
شهردار گلپايگان با بیان اینکه یک میلیارد تومان در سال جاری برای کارخانه بازیافت اختصاص یافته است، افزود: شهرداری دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز برای اين کارخانه دیون ایجاد کرده است و در مراحل بعدی آن، آزمایشگاه و تولید کمپوست استاندارد با توجه به نیاز کشاورزی منطقه نیز ایجاد می شود و تفکیک در مبدا نیز شروع شده است.
وی با تشریح اینکه ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرده ولی پنج میلیارد تومان هزینه شده است، بیان کرد: کارخانه بازیافت، زمین ریجکت نداشت و پنج هکتار برای آن در نظر گرفته شد و فقط یک میلیارد تومان هزینه حفاری پرداخته شد
شکرزاده به طرح ۸۰۰ هکتاری شهرداری برای ایجاد شهرک صنعت، پشت پارک جنگلی و در کنار شهرکهای صنعتی که در حریم شهر اشاره کرد و ادامه داد: همه مصوبات و اجازه های آن گرفته شده است و با همان قیمت شرکت شهرک ها آماده واگذاری به شرط رعایت گروه بندی های اداره محیط زیست است.

 شهرک صنعتی گلشهر اولویتی بر مشکلات این شهر

 در ادامه «مصطفی محمودی» تامین آب و تغییرات حریم شهر گلشهر را از مشکلات اولیه گلشهر خواند و گفت: بیکاری و مهاجرت از شهر گلشهر مشکلی است که به ایجاد شهرک صنعتی در این شهر اولویت می دهد و تامین آب ۵ لیتر برثانیه بدون هیچ مشکلی انجام می شود
شهردار گلشهر را یک شهر طولی ۱۳ کیلومتری و بدون کمربندی که آسفالت در محله های آن مشکل دارد، توصیف کرد و ادامه داد: شهر گلشهر در حاشیه جاده قدیم به تهران واقع شده است و راه اندازی شهرک صنعتی ،هفت هزار شغل ایجاد می کند و سبب مهاجرت معکوس به این شهری می شود که خشکسالی دامداری و کشاورزی آن را تحت تاثیر قرار داده است.

کارگاه های مزاحم شهری درگوگد

 در ادامه «حسین علی محمدی» با انتقاد از اجرای قوانین بیش از حد در استان اصفهان، گفت: پنج هکتار در حریم شهرگوگد برای واگذاری به کارگاه های مزاحم شهری شهرستان گلپايگان براساس ماده ۳۲ ساماندهی شده و به قیمت تمام شده به علاوه ۱۰ درصد به مردم ارائه می شود./

کد خبر 1109323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha