الکترونیکی شدن کامل خدمات بیمه سلامت نیازمند همراهی مردم و موسسات است

برادران گفت: با الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت، برخی از مردم و موسسات نسبت به آن مقاومت نشان می دهند در حالی که الکترونیکی شدن خدمات درمان، موجب تسهیل ارائه خدمات، عدالت محوری و افزایش خدمات به تمامی بیمه شدگان می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین برادران» امروز دوشنبه (3 آبان) در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد؛ با بیان اینکه پایه و اساس شکل گیری بیمه سلامت با محوریت بیمه شدگان است؛ گفت: محور ما بیمه شده ما می باشد که باید به نحو صحیح بهترین خدمات در سریعترین زمان ممکن و به صورت عدالت محور  دریافت کند.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: در سالهای گذشته به دلیل مطالبات موسسات و بیمارستان ها از ما، مشکلاتی را برای بیمه شدگان به وجود می آورد و گاهی به دلیل تاخیر در پرداخت بدهی خدمات را قطع و لغو قرارداد می کردند و بیمه شده ما دچار چالش می شد.

 

وی تصریح کرد: اتفاق بزرگی که اخیرا صورت گرفته پرداخت تمام مطالبات موسسات و بیمارستان ها است و این مطالبات اکنون کاملا به روز پرداخت می شود و در حال حاضر هیچ موسسه، بیمارستان یا داروخانه ای از ما مطالبه ای ندارد. طبق قانون بیمه سلامت، بر اساس اختلاف تاریخ ارائه خدمات تا پرداخت آن سه ماه فرصت قانونی دارد که ما گاهی از فرصت قانونی نیز جلوتر هستیم.

 

برادران با اشاره به چالش الکترونیکی شدن نسخه درمان گفت: چالشی که الان با آن مواجه هستیم بحث الکترونیکی شدن کامل خدمات درمان است که با مقاومت مردم و برخی موسسات درمانی مواجه شده است لذا باید تلاشی همه جانبه از طرف سیستم های درگیر بیمه برای الکترونیکی شدن تمامی خدمات سازمان صورت گیرد چرا که الکترونیکی شدن خدمات درمان، موجب ارائه خدمات بهتر، تسهیل خدمات، عدالت محوری و افزایش خدمات به تمامی بیمه شدگان می شود و به عبارتی به هدف اصلی سازمان که ارتقای بروز و به موقع خدمات بهتر به بیمه شدگان، است، را نزدیک می کند.

 

وی با بیان اینکه بحث الکترونیکی شدن هنوز جای خود را باز نکرده و برخی نسبت به آن مقاومت نشان می دهند؛ تصریح کرد: وقتی خدمات الکترونیک به صورت صددرصد شود هم بیمه ما سود می کند و هم رسیدگی به اسناد  و پرداخت به موقع مطالبات موسسات طرف قرارداد تسهیل می شود و پرداخت به موقع انجام خواهد شد.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: تمامی بیمارستان های کشور یا دولتی دانشگاهی و یا مراکز خصوصی هستند مانند بیمارستان رضوی، مهر و سینا و  برخی مراکز خیریه و برخی بیمارستان ها دولتی هستند مانند بیمارستان های نظامی و بیمارستان فارابی و 17 شهریور ، بیمارستان رضوی نیز خصوصی است و با توجه به نوع مالکیت آن تعرفه خصوصی را از بیماران اخذ می کند و بر اساس بخش های مجازی که در پروانه تخصیص آن قید شده می تواند فعالیت کند.

 

وی افزود: وقتی بیمارستانی در کشور تاسیس می شود اگر بعد ار تاسیس بخشی را اضافه کند باید از وزارت درمان مجوز دریافت کند و به صرف اینکه بیمارستانی دستگاهی خرید و نصب کرد اجازه فعالیت در این خصوص ندارد و زمانی که آن دستگاه عمل یا بخش در پروانه بیمارستان قید نشده سازمان دیگر اجازه ندارد بابت استفاده از آن پولی پرداخت کند.


برادران بیان کرد: در مورد بیمارستان رضوی به صورت خاص می توان گفت در سابقه آن این چالش ها را داریم مثلا ام ار آی نصب می کند در حالی که روال قانونی آن طی نشده و یا هنوز پروانه مسئول فنی برای آن صادر نشده است به صورت آزاد از مردم پول دریافت می کند و این اقدام کاملا غیر قانونی است یعنی نظارت بر درمان دانشگاه نباید اجازه بدهد مرکزی دستگاهی نصب کند و بگوید تا زمان انچام تشریفات تعرفه آزاد از مردم دریافت می کنم.

 

وی افزود: بیمه سلامت همگانی چون رایگان است منحصرا توسط مراکز دولتی و دانشگاهی خدمات دریافت می کنند اما در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بنا بر ماهیت، افراد تحت پوشش بیمه سلامت می توانند از خدمات تمامی مراکز سرپایی برای ویزیت پزشکان و برخی از مراکز آزمایشگاهی و مراکز منتخب تجویز تصویر برداری و آزمایش و تمامی داروخانه ها بهره مند شوند.

کد خبر 1109343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha