آموزش باید با معنویت همراه باشد

حجت الاسلام صادق نژاد با بیان اینکه آموزش باید با معنویت همراه باشد گفت: آنچه انسان را از سایر حیوانات جدا می کند این است که انسان زمانی انسان است که روحیه الهی شدن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام « مجید صادق نژاد» در مراسم هفتمین روز شهیدان مدافع امنیت "شهیدان سرتیپ دوم حسین بهراد نصر و ستوان سوم مرتضی هدایت‌زاده" که عصر امروز ( دوشنبه، ۳ آبان) در مزار شهدای این شهرستان برگزار شد، گفت:کسی که در مسیر انجام‌ مسئولیت اجتماعی جان خود را در کف دست گیرد و در انجام وظیفه محوله تا پای جان ایستادگی کند به یقین مورد رضای حضرت حق است.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان لاهیجان با بیان اینکه جامعه ای که نبی مکرم اسلام در آن پا به عرصه حیات گذاشت جامعه مترقی بود، تصریح کرد: تمدن های مختلفی در جهان زندگی می کردند. تمدن هایی که قیصرها داشتند و تجارب معماری و سازندگی آنان بی نظیر بود اما همین افرادی که از حیث اجتماعی انسان های متمدن شمرده می شدند وقتی قرآن در مورد آنان سخن می گوید فرمود" پیغمبر مبعوث شد در حالی که مردم زمانه گمراهی آشکار داشتند".

 

حجت الاسلام صادق نژاد با اشاره به اینکه هیچ پیامبری نیامده  است که احکام و قواعد فیزیک، شیمی و معماری برای انسان ها آورد، افزود: هدایت نبی مکرم اسلام، هدایت جسم نیست هدایت دین است‌. و هدایتی که به واسطه وحی به آسمان متصل است هدایت معماری نیست و علت مبعوث شدن پیامبران الهی هدایت معنوی جامعه است و آنچه انسان را ممتاز می کند قوه الهی شدن انسان است.

 

وی با بیان اینکه انسان و جایگاه آن موجودی دارای حیات الهی است، تصریح کرد: انسان تنها موجود و مخلوقی است که قوه الهی شدن دارد آنچه انسان را از سایر حیوانات جدا می کند این است که انسان زمانی انسان است که روحیه الهی شدن داشته باشد . انسان مثل همه حیوانات حیات مادی دارد اما فراتر از این حیات، حیات معنوی است و ظرفیتی که خدای متعال به سایر مخلوقات خود نداده است.

 

 
وی با بیان اینکه قیمت انسان در حیاتش در دنیا است امامان و پیامبران هم در دنیا زندگی می کنند اما زندگیشان الهی است، اذعان کرد: شیعه امیرالمومنین(ع) نباید مرگ برایش با حیات متفاوت باشد. قرآن، پیامبر و دین خاتم می گوید در دنیا به گونه ای زندگی کنیم که پابند دنیا نباشیم و در محضر رب باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه لاهیجان خاطرنشان کرد: ما مسئول هستیم که مسئولیت خود را به درستی انجام دهیم چون باید حساب پس دهیم. این مسئولیت نیاز به ناظر ندارد و دوربین هیچ وقت نمی تواند کار ناظر درونی را انجام دهد ما باید در درون نظارت داشته باشیم.

 

کد خبر 1109347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha