تقویت سعه صدر، لازمه غلبه بر سختی ها و مشکلات

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: از جمله مهم ترین الزامات غلبه بر سختی ها و مشکلات زندگی، تقویت سعه صدر در وجود آدمی است.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که متأسفانه در سال های اخیر تا حدودی از میزان صبر و حوصله و سعه صدر مردم در مواجهه با سختی ها و ناملایمات زندگی کاسته شده است، گفت: بی شک یکی از دلایل اصلی این مساله ناشی از کمرنگ شدن توجه به مباحث دینی و امور معنوی در سبک زندگی برخی از افراد جامعه است.

 

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: البته این قبیل مسایل نیازمند تحلیل جامع و همه جانبه است و لذا نباید نگاه و رویکرد تک بُعدی به آن ها داشت چرا که اگر نگاه تک بُعدی داشته باشیم نخواهیم توانست به پاسخ های کامل و کارآمد برای حل مشکل دست پیدا کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: به عنوان کسی که سالیانی است در زمینه مشاوره به جوانان و خانواده ها فعالیت دارم، عرض می کنم که کم توجهی به آموزه های اسلامی، ریشه بسیاری از مشکلات و تشدید آن هاست و تجربه به من ثابت کرده که در خیلی از موارد، بازگشت به تعالیم دینی و عمل به شاخصه های سبک زندگی اسلامی باعث شده مشکلات و ناملایمتی ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

 

وی بیان داشت: البته خوشبختانه اکثریت اعضای جامعه ما همچنان معتقد به مبانی دینی هستند، منتهای مراتب نمی توان تأثیرات شوم تهاجم فرهنگی و بمباران شبهات اعتقادی را نادیده گرفت و در این خصوص در وهله نخست طلاب و فضلای حوزه در راستای دفاع از حریم دیانت و تقویت بُعد معنوی جامعه، رسالت مهمی برعهده دارند.

 

تاجیک همچنین افزود: از سوی دیگر به عقیده بنده، ما با تکیه بر آموزه های اسلامی باید بتوانیم سعه صدر مردم و خانواده ها را در مواجهه با مشکلات زندگی افزایش دهیم که اگر این گونه شد، آستانه تحمل آن ها ارتقا پیدا می کند، ضمن آن که در بُعد اعتقادی نیز صبورتر و معتقدتر خواهند بود.

کد خبر 1109388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha