باید در قانون نظارت بر نمایندگان مجلس بازنگری شود

طحان نظیف با بیان اینکه بر اساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مصوب سال ۱۳۹۱ نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عهده خود نمایندگان است، گفت: این قانون، قوی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان (دوشنبه 3 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بر اساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مصوب سال 1391 نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عهده خود نمایندگان است، گفت: این قانون، قوی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان وضعیت داوطلبان را در ایام انتخابات از جهات مختلف بررسی می کند, افزود: این حساسیت در شورای نگهبان در مقطع انتخابات وجود دارد و بر اساس مقررات فعلی، شورای نگهبان ناظر انتخابات است و ناظر نمایندگان مجلس در دوران نمایندگی شان نیست.

 

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه مواردی درباره اعمال نفوذ، سفارش غیرحق، رفتار خلاف ضوابط و مقررات قانونی, دخالت در عزل و نصب ها، سوء استفاده از رانت از جمله تخلفاتی بود که برخی از نمایندگان مجلس داشتند، گفت: این موارد از مواردی است که مد نظر شورای نگهبان است و در بررسی صلاحیت ها به آن توجه می شود.

 

طحان نظیف با اشاره به اینکه وظایف نمایندگان مجلس در قانون اساسی مشخص است، افزود: کار مجلس، قانون گذاری و نظارت است و نمایندگان نباید از حیطه وظایف خود خارج شوند. نظارت ها بر رفتار نمایندگان در هنگام دوره نمایندگی آن ها، باید کارآمدتر و موثرتر باشد.

کد خبر 1109407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha