مسجد حجت ابن الحسن(عج) الگوی برای سایر مساجد

حسینی گفت: مسجد حجت ابن الحسن(عج) اولین مسجد سلامت کشور و الگویی برای سایر مساجد است.

 «شهریار حسینی» در جریان بازدید از مسجد حجت ابن الحسن(ع) نخستین مسجد سلامت کشور که فعالیت های گسترده ای را در راستای مبارزه با کرونا و کمک به هم وطنان در این راستان انجام داده است، گفت: مسجد حجت ابن الحسن(عج) فعالیت خود را در راستای واکسیناسیون شهروندان آغاز کرده که این مسجد می تواند الگویی برای سایر مساجد باشد.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک با تاکید بر اینکه ریشه کنی بیماری کرونا نیازمند همدلی و همراهی همگان با یکدیگر است، افزود: هر کس به هر شکلی که می توانند باید در راستای مبارزه و ریشه کنی این بیماری نقش آفرینی کند.

 

وی ضمن تقدیر از کانون فرهنگی هنری مشکات و مجموعه فرهنگی مسجد حجت ابن الحسن(عج) بیان کرد: این کانون و مسجد از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت های گسترده ای را در راستای ضدعفونی معابر و محله ها، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی، انجام تست سریع کرونا و پیگیری و کمک به بیماران کرونایی و امروز نیز در همکاری با کادر بهداشت و درمان در راستای واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه دارد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: مساجد به عنوان پایگاه های اصلی دینی و فرهنگی در محله های مختلف نقش موثری در بخش های مختلف ایفا می کنند و امید است با الگو گیری از این مسجد و بهره گیری از تجربیات مجموعه مسجد بتوانند در محل های خود به تشویق افراد به انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

اولین مسجد سلامت کشور در راستای ریشه کنی ویروس کرونا، طرح واکسیناسیون عمومی را با همکاری مرکز بهداشت و هلال احمر آغاز کرده و مورد استقبال گسترده از سوی همشهریان قرار گرفته است.

 

توسط اولین مسجد سلامت کشور «مسجد حجت بن الحسن(عج)» به همت کانون فرهنگی هنری مشکات در حال انجام است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(ع) خاطر نشان کرد: این مسجد جهت کمک به کادر درمان و کاهش کرونا در منطقه هجرت آغاز به کار کرده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در مرحله اول تست رایگان کرونا را با همکاری مرکز بهداشت در محوطه باز در مسجد انجام می دادیم، افزود: در مرحله دوم پیگیری افراد کرونای و تماس با آنان و مراقبت های بعد از بهبود بیماری توسط اعضای آموزش دیده کانون و مسجد انجام می شد.

کد خبر 1109437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha