واکسیناسیون بیش از ۷۰۰ نفر از اهالی در مسجد حجت ابن الحسن(عج)

حجت الاسلام حبیبی از واکسیناسیون بیش از ۷۰۰ نفر از اهالی در مسجد حجت ابن الحسن(عج)کوی هجرت خبر داد.

حجت الاسلام «بهنام حبیبی» در حاشیه بازدید دکتر حسینی رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک از نخستین مسجد سلامت کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امروز هفتین روز فعالیت نخستین مسجد سلامت کشور در شهر اراک است که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی همشهریان روبرو شده است.


مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن (ع) افزود: طرح واکسیناسیون عمومی توسط اولین مسجد سلامت کشور «مسجد حجت بن الحسن(عج)» به همت کانون فرهنگی هنری مشکات در حال انجام است که خوشبختانه مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.


وی با اشاره به اینکه امروز هشتمین روز از اجرای این طرح در مسجد است، بیان کرد: تا کنون بیش از 700 نفر برای دریافت واکسن به این مسجد مراجعه کرده اند و فعالیت ما جهت کمک به کادر بهداشت و درمان و کاهش کرونا در منطقه هجرت و شهر اراک است.


حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه این کانون از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در صحنه حضور فعال داشته و به یاری کادر بهداشت و درمان شتافته است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را با همکاری بچه های مسجد و اعضای کارگروه فرهنگی مسجد حجت ابن الحسن با ضد عفونی و گند زدایی معابر آغاز کردیم.


مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات اضافه کرد: پس از آن به تهیه و تولید ماسک و دستکش پرداختیم و سپس تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در دستور کار مجموعه مسجد قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا نزدیک به دو سال است که گریبان گیر شده و این طولانی شدن آن سبب خستگی کادر بهداشت و درمان شده است، بیان کرد: در این راستا ما تصمیم به همکاری بیشتر با کادر بهداشت و درمان کردیم.


این مقام مسئول ادامه داد: در مرحله اول تست رایگان کرونا را با همکاری مرکز بهداشت در محوطه باز در مسجد انجام می دادیم، افزود: در مرحله دوم پیگیری افراد کرونای و تماس با آنان و مراقبت های بعد از بهبود بیماری توسط اعضای آموزش دیده کانون و مسجد انجام می شد.


حجت الاسلام حبیبی اضافه کرد: در مرحله سوم با توجه به اهمیت واکسیناسیون عمومی و همچنین کمک به کادر بهداشت و درمان واکسیناسیون عمومی را با همکاری عزیزان مرکز بهداشت و هلال احمر آغاز کردیم که بحمدالله با استقبال خوبی روبرو شده است.

 

وی اضافه کرد: امید است با همدلی و همراهی هر چه بیشتر همگان شاهد ریشه کنی این بیماری از جهان باشیم.

کد خبر 1109445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha