شکل گیری کانون ها باعث تقویت مرکز توسعه ، تعالی افکار مذهبی و اخلاق دینی خواهد شد

رنجبر، گفت: کانون ها جایگاهی برای رشد و تعالی نوجوانان، جوانان و حتی کودکان است بنابراین اگر تعداد کانون ها بیشتر شود باعث تقویت مرکز توسعه و تعالی افکار مذهبی و اخلاق دینی خواهد بود .

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بهترین راهکار برای جذب جوانان مسئولیت دادن به آنها و مشارکت آنها در امور مسجد و کارهای خیر است .

 

فرماندار کرمانشاه افزود: ما باید به جوانان و نوجوان بها و شخصیت دهیم و احترام بگذاریم و آنها را در کارها دخالت و مشارکت دهیم .

 

وی خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری همچنان که در بدو پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس ، بهترین مرکز برای تجمع جوانان مذهبی و حتی مکان اعزام آنها به جبهه های جنگ و دفاع از اسلام و میهن بود  اکنون هم می تواند بهترین مرکز برای دورهمی جوانان انقلابی ، مذهبی ، ترویج افکار دینی و اخلاق مذهبی باشد .

 

رنجبر تصریح کرد: باید برای جذب بیشتر جوانان و مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی کانون ها را فعال و تقویت و اعتبارات لازم در اختیار آنها قرار دهیم تا برنامه های متنوع را برگزار کنند و از مربیانی که دوره های تخصصی دینی و مذهبی دیدند استفاده کنیم ، ابزار و امکاناتی مانند کامپیوتر ، اینترنت، ابزار نو و امکانات نوین در اختیار کانو ها قرا دهیم تا آموزش های تخصصی رابه جوانان بدهند  و در کنار این ها به بحث های مرتبط با پرورش جسم مثل : ورزش و امکانات تفریحی هم توجه کنیم .

 

فرماندار کرمانشاه  بابیان اینکه یکی از مراکز فعال جهت پیشگیری از ویروس کرونا ، مساجد و کانون های فرهنگی مساجد است، اظهار کرد:  اجتماعی که در  کانون های مساجد شکل می گیرد از اقشار مختلف مردم است ، بنابراین می تواند یک رسانه خوب  برای پیام ‌رسانی به آحاد جامعه باشد زیرا خیلی از اقشار در همین محل ها اموزش های لازم را می بینند و می تواند در پیام رسانی و آموزش دادن در جهت پیشگیری از ویروس کرونا بسیار موثر باشند .

کد خبر 1109475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha