مربی کردستانی با درخشش در جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری کشور رتبه برتر کشوری را کسب کرد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: مربی کردستانی با درخشش در جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری کشور رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در جشنواره الگوهای برتر یاددهی – و یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سالتحصیلی 1400-1399، صبیحه حسین پناهی مربی مرکز مشکلات ویژه یادگیری رهنما سنندج در گروه دانش‌آموزان دارای مشكلات ويژه يادگیری جشنواره الگوی برتر تدریس موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

 

 

وی گفت: این جشنواره با هدف توسعه زمینه پژوهشگری و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، به اشتراک‌گذاری تجارب زیسته معلمان به‌ویژه در دوران کرونا و آشنایی و بهره‌مندی همکاران از فناوری‌های نوین و شناسایی و ترویج روش‌ها و تجربه موفق و کارآمد تدریس برگزار شد.

 

 

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: تنوع نیازها در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می‌کند تا ارتقا و به‌روز آوری تخصص و مهارت معلمین مدنظر قرار گیرد.

 

 

رنجبر خاطر نشان کرد: نقش معلم به عنوان هدایت کننده و مؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است لذا تغییرات و تحولات در نوع و چگونگی آموزش و ارتقای توانمندی معلمان در برنامه‌های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه معلمی دارای عملکرد بهتر وتدریس کارآمدتری است که دارای دانشی بیشتر، روش‌های تدریس خلاقانه تر و مهارت بکارگیری روش‌های جدید و فعال تدریس و ارزیابی باشد و از روش‌های مختلف ارزشیابی استفاده کند، تصریح کرد: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش‌آموزان شده و سطح یادگیری و مهارت را در آنان ارتقا می‌بخشد.

 

 

وی اضافه کرد: اگر در پی توسعه پایداریم باید سراغ آموزش و پرورش و پژوهش رفت، آموزش صحیح نقش مهمی در توسعه پژوهش داشته و به تبع آن توسعه فرهنگی و پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی حاصل می‌شود، در نتیجه لازم است با ایجاد ساز و کار مناسب زمینه ارتقای کیفیت و کمیت و نهادینه کردن آن در سطوح مختلف جامعه به‌چیژه آموزش و پرورش را مهیا کرد.

کد خبر 1109531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha