فارس در سال جهش تولید از مدیر اداره کل کار محروم نماند

پاک فطرت گفت: فارس در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده نباید از مدیر اداره کل کار که واسط بین بسیاری از ارگان های تحقق شعار سال است، محروم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا پاک فطرت»، امروز (سه شنبه 4 آبان) در دیدار با جمعی از مسئولان و فعالان جامعه کارگری فارس گفت: مشارکت گسترده کارگران در عرصه های اجتماعی و مناسبت های ملی و مذهبی مانند انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قابل تقدیر است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: به دلیل اهمیت اداره کل کار، تعاون و رفاه استان فارس در پیشبرد امور مربوط با کار و تعاون و رفاه و هماهنگی بین واحدهای تولیدی و خدماتی استان از وزیر کار و استاندار فارس خواستار تعیین سریع تر مدیرکل کار و تعاون و رفاه در استان هستیم تا بیش از این اداره کل کار معطل و بدون مدیر نماند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در خصوص تعیین این مدیرکل لازم است تا از نظر نمایندگان اتحادیه ها و مجامع صنفی کارگری در نظر گرفته شده و تامین شود.

وی با تاکید بر سال جهش تولید بیان کرد: فارس در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده نباید از مدیر اداره کل کار که واسط بین بسیاری از ارگان های تحقق شعار سال است، محروم باشد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس تاکید کرد: باید با تعریف ساز و کارهای قانونی، فرصت انتخاب مدیرکل برای  مسئولان کار کشور و استان از میان افراد کاری و اجرایی فراهم شود و نظرنمایندگان اتحادیه ها و مجامع صنفی کار گری نیز دیده شود.

وی ادامه داد: سیاسی کاری و سیاسی بازی، بزرگترین آفت در انتخاب مدیران کشوری و استانی است و موجب می شود تا به موارد مهمی مانند اقتصاد معیشت و اقتصاد که ساز و کار اصلی اداره کار است کمتر توجه شود.

پاک فطرت تصریح کرد: باید در سطحی از تعالی در کشور برسیم که افرادی برای مدیریت دستگاه ها انتخاب شوند که دارای شایستگی و توانمندی کاری و تخصص و تعهد لازم در امور مرتبط با حرفه خود باشند نه اینکه تامین کننده مطامع سیاسی جناح ها واحزاب خاص باشند.

خاطر نشان می شود در این دیدار که با حضور «مهرزادمویدی»، رئیس هیات مدیره کانون های هماهنگی شوراهای کار استان فارس، رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور، عضو شورای عالی اشتغال کشور و فعال ستاد انتخاباتی آیت الله رییسی درفارس، «فرشید نظری»، دبیرجامعه اسلامی کارگران استان و فعال ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در فارس، «امید جواندل»، رئیس هیئت ورزشی کارگران استان فارس و مشاور فدراسیون ورزشی کارگران کشور، فعال ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در فارس، «جلال صومعه»، فعال جامعه تعاون گران وهماهنگ کننده فعالین ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در جامعه کارگری، تعاونگران، اتحادیه ها، اتاق تعاون و انجمن های صنفی استان فارس، سید «ابا الفضل اشرف منصوری»، رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور، رئیس کانون انجمن صنفی کارگری مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان فارس و فعال ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در فارس، «سید احمد موسوی»، رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان فارس در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان فارس برگزار شد، مسئولان تشکل های کارگری استان فارس به بیان دیدگاه های خود در مورد شاخص ها، معیارها و مصادیق مدیر انتخابی اداره کل کار استان فارس پرداختند و خواستار توصیه نمایندگان مردم در مجلس به تسریع معرفی مدیرکل کار استان شدند.

کد خبر 1109565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha