پلمپ آسانسور غیر استاندارد مراکز دولتی و تجاری

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: پنج دستگاه آسانسور غیر استاندارد در دو دستگاه دولتی، دو مرکز تجاری و یک مرکز پزشکی، در هفته گذشته پلمپ شد.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، بازرسی‌های از آسانشورهای مراکز دولتی وتجاری به عمل می آید.

وی افزود: طبق بررسی های مستمر انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل از آسانسورهای مراکز دولتی و تجاری، به دلیل عدم استانداردسازی و بی توجهی به تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد، پنج دستگاه آسانسور غیراستاندارد در شهرستان های بروجرد و خرم آباد پلمپ شد.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: تاييديه هاي آسانسور داراي اعتبار يك ساله است و در صورت عدم انجام سرويس و نگهداري مستمر توسط شركت هاي مجاز و عدم بازرسي ادواري ساليانه توسط بازرسان تاييدصلاحيت شده سازمان ملي استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی کیفیت آسانسور، مسئوليت حوادث و سوانح  احتمالي به عهده مالكين و مديران ساختمان هاي داراي آسانسور و شركت طرف قرارداد سرويس و نگهداري آسانسور مربوطه خواهد بود.

قنبریان اظهار کرد: عقد قرارداد نصب و راه اندازي و همچنين سرويس و نگهداري آسانسور تنها با شركت هاي معتبر و دارنده پروانه طراحي مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجاز است.

کد خبر 1109635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha