تشریح برنامه های طرح ملی کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به تشریح برنامه های طرح ملی «کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران» در سه برش ملی، استانی و شهرستانی پرداخت.

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با برشمردن شاخص های انتخاب کاشان به عنوان نخستین پایتخت نهج البلاغه ایران، به تشریح برنامه ها در سه برش ملی، استانی و شهرستانی پرداخت و گفت: در برش ملی، راه اندازی و پشتیبانی سامانه اینترنتی پایتخت نهج البلاغه ایران از جمله اقداماتی است که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار خود قرار داده است تا براساس آن مجموعه نکات و موضوعات طراحی و پیش بینی شود.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: برگزاری جشنواره ملی شعر نهج البلاغه در کاشان، تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج البلاغه، حمایت از مسابقات حفظ کلمات قصار نهج البلاغه، راه اندازی دو باب کتابخانه تخصصی نهج البلاغه در اصفهان و کاشان، برپایی جشنواره خوشنویسی نهج البلاغه با رویکرد هنری و استفاده از ظرفیت هنرمندان از جمله برنامه‌های پایتختی نهج البلاغه است.

 

نمکی با اشاره به حمایت مادی و معنوی از تولید و چاپ پایان نامه‌های ممتاز و کاربردی در موضوع معارف نهج البلاغه و انتخاب برترین پایان نامه‌های سال نهج البلاغه در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، اضافه کرد: انتشار چهار فصلنامه با موضوع نهج البلاغه و امام علی(ع) از جمله برنامه های مهم در بخش علمی و دانشگاهی است.

 

رئیس دبیرخانه دائمی طرح طرح ملی کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح برنامه ها در برش استانی، تصریح کرد: محافل شب‌های شعر در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

 

نمکی، افزود: با توجه به نقش مهم و اساسی مساجد در تر‌ویج مفاهیم و آموزه های نهج البلاغه و فعالیت‌های دینی، یکصد جلسه اجمالی در خصوص نهج البلاغه در مساجد برنامه ریزی شده است.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در پایان از راه اندازی بیست خانه نهج البلاغه خبر داد و گفت: در این خانه‌ها، مکتب نهج البلاغه در حوزه ترجمه، قرائت و تفسیر ترویج خواهد شد.

 

نمکی برگزاری کنگره پژوهشی را از جمله برنامه های پایتخت نهج البلاغه در برش ملی دانست و افزود: مقدمات برگزاری این کنگره مانند طراحی وبسایت اطلاع رسانی و پوستر انجام شده است و برنامه های کنگره در بخش ملی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور و در بخش استانی در سطح استان اصفهان و شهرستان کاشان اجرا خواهند شد./

کد خبر 1109639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha