هدف گذاری در استان یزد تحقق رشد هشت و سه دهم درصدی است

حسینی پور با اشاره به چشم انداز و هدف توسعه استان گفت: هدف گذاری در استان یزد تحقق رشد هشت و سه دهم درصدی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،سید مجتبی حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: اول آبانماه روز آمار و برنامه ریزی است که این روز را پاس می داریم .

 

وی افزود: رویکرد دولت جدید تغییر ریل گذاری کشور است و اگر بخواهیم توسعه متوازن را داشته باشیم باید این راه را بپیماییم که این راه با همکاری همه کشور صورت می گیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد: عزم دولت سیزدهم اصلاح سیاست های کلان و تدوین راه توسعه است که جایگاه استان ها و توسعه استان در تمامی بخش ها با توجه به نتایج اسناد آمایش سرزمین مشخص می شود.

 

حسینی پور ادامه داد: الگوی بودجه ریزی مبتنی بر برنامه و بام حوریت رشد اقتصادی و افزایش بهره وری و تغییر پروژه محوری به سمت اقتصاد محوری است و هدف در این برنامه ها مشاهده اثربخشی این برنامه ها در زندگی مردم و افزایش رفاه اقتصادی است.

 

وی گفت: از دیگر ماموریت های سازمان، مدیریت منابع مالی این است که برای این امر تغییرات اساسی در رشد اقتصادی بایستی صورت گیرد و رابطه منطقی بین رشد اقتصادی و منابع صورت گیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: برای این اهداف باید بین تعریف پروژها و رشد اقتصادی رابطه منطقی وجود داشته باشد.

 

حسینی پور بیان کرد: هدف گذاری در استان تحقق رشد هشت و سه دهم درصدی است و در سال آینده باید این رشد را دنبال کنیم و تمام منابع را تجهیز کنیم تا این رشد صورت گیرد.

 

وی افزود: در این رشد سهم بخش های اقتصادی را بایستی مشخص کنیم و سند آمایش استان مد نظر قرار گیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد: فرهنگ، محیط زیست از جمله شاخصه هایی است که در سند آمایش به آن توجه شده است.

 

حسینی پور ادامه داد: کلیه منابع اعتباری استان در این مسیر باید تجهیز شود و معتقدیم که اگر منابع استان در اختیار ما قرار گیرد این رشد تحقق پیدا می کند.

 

وی گفت: در بحث آب و محیط زیست راهبرد پابرجای ما بر اساس صیانت از محیط زیست، مهار منابع آبی، بهره وری، توسعه صنایع کم آب خواه، ارتقای فناوری کشاورزی، هدایت سرمایه گذاری های استان در این مسیر و... است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهیم در شهرستان های مختلف توسعه پیدا کنیم چاره ای جز ایجاد راه آهن نداریم بنابراین تمام همت خود را در راستای تولید راه آهن یزد اقلید به کار گرفتیم.

کد خبر 1109641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha