راه اندازی پروژه های زیرساختی فرهنگی یزد تا پایان سال/ بهره برداری از ۸۰ پروژه مهم استانی تا پایان سال جاری

دهقانی زاده با اشاره به آمار پروژه های نیمه تمام در استان گفت: تا پایان سال تعداد ۸۰ پروژه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید دهقانی زاده معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: استان یزد به لحاظ اقتصادی به عنوان اقتصاد کوچک است که سهم استان در اقتصاد دو درصد است.

وی افزود:رشد اقتصادی استان در ده سال گذشته مثبت بوده است به گونه ای که در برخی از سال ها بیشترین رشد را داشته ایم.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد: ما اگر بخواهیم رشد هدفگذاری در کشور را محقق کنیم نیازمند منابع مالی زیادی هستیم که این تنها از عهده دولت بر نمی آید بلکه نیازمند سایر منابع هستیم تا رشد اقتصادی صورت گیرد و شاهد بهبود وضعیت کشور باشیم.

دهقانی زاده گفت: موضوع مبتنی بر توانمندی ها و قابلیت های استانی و تضمین آینده استان به عنوان اصول اساسی برای ما هستند که باید برای توسعه استان مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: در سال 1400 مجموع اعتبارات عمرانی ابلاغی استان بالغ بر 900 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 99 حدود 63 درصد افزایش داشته اما با توجه به وضعیت تخصیص اعتبارات نمی تواند اتفاق بزرگی را رقم بزند اما در کنار سایر منابع می توانیم این را محقق کنیم.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: در حوزه راهداری اقدامات اساسی داشتیم که بالغ بر 2 هزار و 450 میلیارد تومان در دو پروژه راه آهن در استان هزینه شده است که راه آهن یزد، اقلید و بخشی از ریل راهی در بافق بوده است.

دهقانی زاده ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر که در کنار کارهای سخت نیاز مبرم استان بوده است اقداماتی انجام شده که تالار مرکزی یزد به عنوان پروژه کلیدی کشوری با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان، پارک موزه دفاع مقدس با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان، مجتمع امام علی (ع) یزد با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان، کتابخانه مرکزی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان از جمله این پروژه ها است.

وی گفت:  مهترین چالش استان  تمرکز و بخشی نگری در کشور است و کمترین اختیار و مسئولیت در استان ها است و در این راستا نیز عدم ثبات سیاست ها به عنوان چالش دیگر ما است.

دهقانی زاده ادامه داد: حدود 1600 طرح و پروژه عمرانی در استان داریم که از این میان حدود 1275 مورد احداثی و توسعه ای است که انتظار داریم 80 مورد آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی در پایان گفت: سال گذشته مجموع اعتبارات استان 61 درصد تخصیص داشته است.

کد خبر 1109648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha