ارائه آموزش کار با سامانه «اسکان اضطراری» برای مسئولان امداد و کارشناسان شعب هلال احمر فارس

خوبیار گفت: دوره آموزش تخصصی «سامانه اسکان اضطراری» جمعیت هلال احمر فارس با هدف آموزش کار با سامانه «اسکان اضطراری» در مواقع حوادث و بحران برای مسئولان امداد و کارشناسان شعب جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی خوبیار»، امروز (سه شنبه 4 آبان) از برگزاری دوره آموزش تخصصی «سامانه اسکان اضطراری» جمعیت هلال احمر فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این دوره ویژه برای مسئولان امداد و کارشناسان شعب جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس افزود: خدمت ‌رسانی دقیق و آرامش بخشی به بازماندگان و آحاد مردم از وظایف مهم جمعیت هلال ‌احمر در بروز حوادث و موقعیت‌ های اضطراری است.

وی اضافه کرد: دوره آموزش تخصصی «سامانه اسکان اضطراری» جمعیت هلال احمر فارس نیز با هدف فراگیری مطلوب کار با سامانه «اسکان اضطراری» برای مسئولان امداد و همچنین کارشناسان و امدادگران شعب جمعیت هلال احمر استان فارس برگزار شد.

خوبیار تاکید کرد: این سامانه جامع اسکان و تغذیه اضطراری در مواقع بحران، شامل ماژول‌ های نرم ‌افزاری با رویکردهای ایجاد زیرساخت جامع اطلاعات، ارزیابی و ایجاد شناسنامه امدادی خانوار و توزیع اقلام امدادی است و به صورت ساده ‌سازی شده برای عملیاتی شدن سامانه در قالب نسخه تلفن همراه نیز توسعه یافته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به اهداف این سامانه بیان کرد: این  سامانه با هدف امدادرسانی هرچه سریعتر به وسیله‌ خودکارسازی فرایندها، شفاف‌ سازی و مستندسازی فرایند ثبت اطلاعات آسیب‌ های وارده به خانوار آسیب ‌دیده، توزیع اقلام امدادی و کمک های مردمی و بین المللی به خانوارها و ارتباطات لحظه‌ ای آن با اقلام امدادی موجود در انبار و جلوگیری از اتلاف زمان و منابع و کاهش هزینه‌ها و تسریع در پاسخگویی از طریق الکترونیکی ‌سازی فرایندها توسعه یافته است.

خوبیار با تاکید بر جذب امدادگر در شعب هلال احمر گفت: واحد امداد و نجات به عنوان پیشانی جمعیت هلال احمر به ویژه در شعبی که دارای پایگاه های بیشتری هستند باید بیش از پیش تقویت شود.

خاطر نشان می شود، دوره آموزشی «سامانه اسکان اضطراری» به دلیل رعایت نکات بهداشتی به تفکیک شعب، در سه روز و در سه بخش در مرکز استان برگزار شد.

کد خبر 1109661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha