۶۱۸ مددجو بهزیستی استان سمنان از خدمات توان‌بخشی بهره‌مند شدند

پیوندی از فعال بودن۱۰ مرکز شبانه روز خدمات توان‌بخشی در استان سمنان خبردادو گفت: ۶۱۸ مددجو بهزیستی استان از خدمات توان‌بخشی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «احمد پیوندی» در جلسه راهبردی خدمات توان‌بخشی با ارائه گزارش عملکرد شش‌ماهه ضمن بیان اینکه ۱۰ مرکز شبانه‌روزی ارائه‌دهنده خدمات تخصصی توان‌بخشی تحت نظارت بهزیستی در استان سمنان فعال است گفت: ۶۱۸ مددجو بهزیستی استان سمنان از خدمات توان‌بخشی این مراکز بهره‌مند شدند.

 

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه خدمات مددجویان تحت حمایت به صورت مراکز و منازل انجام می‌شود،اظهارکرد: ۲۸ مرکز روزانه نیز در استان سمنان وجود دارد که طی بازه مذکور به یک هزار مددجو خدمات مددکاری و توان پزشکی و برنامه‌های آموزش مجازی داده است.

 

وی ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۳۷ جلسه کمیسیون پزشکی و شورای معافیت برگزارشده است اضافه کرد: طی این مدت ۴۱۰ پرونده مددجویی در این خصوص موردبررسی قرارگرفته است که این نیز گاهی در راستای ارتقا خدمات به جامعه هدف محسوب می‌شود.

 

پیوندی با اشاره به اینکه حق پرستاری به افراد ضایعه نخاعی برای حل بخشی از مشکلات آن‌ها و همچنین ارتقا سطح سلامت آنان به این معلولان پرداخت‌شده است اظهار کرد: تاکنون ۳۱۴ نفر در استان سمنان مشمول استفاده از خدمت حق پرستاری ضایعه نخاعی شدند.

 

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان افزود: ۵۳۱ نفر از خدمت حق پرستاری فرد معلول در خانواده، و ۱۳۹ نفر از مددجویان تحت پوشش برنامه مراقبت در منزل، و ۳۴۴ نفر از مددجویان تحت پوشش برنامه ویزیت تخصصی در منزل استفاده کردند.

کد خبر 1109679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha