جشنواره گرافیکی مقدس‌ نما شبهات نسل جوان را پاسخ می دهد

یک پسر با بیان اینکه زبان هنر یکی از عوامل موثر در پاسخ به شبهات نسل جوان است؛ گفت: جشنواره مقدس‌نما تلاش کرده علاوه بر پیوند بین اندیشه و هنر، شبهات نسل جوان را در زمینه مسائل دینی پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی یک پسر» امروز سه شنبه (۴ آبان) در نشست خبری دومین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی پوستر و کاریکاتور مقدس‌نما گفت: جامعه، جریان‌های هنری را فقط در قالب احساس می‌شناسد، در صورتی‌که همیشه جریان هنر در شناخت معرفت و تحول در جامعه مؤثر بوده است.


رئیس هیئت‌داوران دومین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی مقدس نما با بیان اینکه اندیشه و هنر باید باهم باشند تا اتفاقات خوب رقم بخورد، افزود: جشنواره مقدس‌نما که به‌صورت تشکیلاتی و فارغ از وابستگی به نهادی در حال برگزاری است تلاش کرده که علاوه بر پیوند بین اندیشه و هنر، شبهات نسل جوان را پاسخ دهد و موفقیت از آن‌کسانی است که بتوانند به زبان هنر متناسب با روحیه امروز، نیاز جوانان را پاسخ دهند.


یک پسر افزود: کسانی که در حوزه هنر رسالتی دارند بخشی از وظایفشان تأمین معاش است اما وجه دیگر آن با توجه به مسئولیت اجتماعی که دارند باید با استفاده از زبان هنر دین مبین اسلام را ترویج دهند به اعتقاد من بهترین زبان برای معرفی دین اسلام و پذیرش بهتر آن استفاده از زبان هنر به دلیل تاثیر گذاری آن می باشد.

 

در ادامه «سید محمدرضا میری» بیان کرد: در بین هنرهای مختلفی که همیشه هنرمندان متعهدسعی کردند دینشان را نسبت به آن بپردازند و از حق و حقیقت دفاع کنند، گرافیک بوده است، این هنر با اقتضائاتی که دارد پیام خود را به‌روشنی به مخاطب بیان می کند و به مشکلات مخاطب و دغدغه‌ها، با اکران و خلق اثر می‌پردازد لذا  مقدس‌نما به‌عنوان یک آزمون جدید در این عرصه مبارزه است که هنرمندان با آثار گرافیکی خود این عرصه را فراهم می کنند. 


دبیر بخش پوستر با بیان اینکه گرافیک هنر مردمی است و از دیوارنگاره‌ها گرفته تا در عرصه انقلاب و مبارزه با انحرافات و ظلم‌ها مؤثر بوده است، افزود: در دهه اول انقلاب اسلامی در سال یک پوستر تولیدمی شد و امروز شاهد هستیم با حضور هنرمندان متعدد با کوچک‌ترین اتفاق 10 یا بیش از 100 پوستر تولید می‌شود، در ماجرای شهادت حاج قاسم بیش از 100 پوستر و هزاران کار هنری خلق شد.


وی به ویژگی‌ها و نقاط تمایز پوستر با سایر آثار گرافیکی اشاره کرد و ادامه داد: به‌راحتی نمی‌توان یک پوستر تهیه کرد که به مفاهیم آشنا باشد، چالش جدی نسل جدید، حضور و ورود حرفه‌شان به عرصه‌های عمیق‌تر و مسائل مختلف انقلاب است، با نسلی روبر و هستیم که تکنیک نمی‌داند بلکه به‌عنوان یک مبارز مسلط با مفاهیم است.

 


 

کد خبر 1109698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha