۱۰ آبان آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره سوماسرا

بلالایی ۱۰ آبان را آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره بزرگ سوماسرا ۱۴۰۰ اعلام کرد.

«اسماعیل بلالایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهارکرد: اولین جشنواره بزرگ سوماسرا به مناسبت روز شهرستان شدن صومعه‌سرا برگزار می‌شود و شامل بخش‌های مختلف و متنوعی است و می‌تواند به شناخت پتانسیل‌ها و معرفی ظرفیت‌های این شهرستان کمک شایانی کند.

 

مدیر عامل موسسه سوما افزود: جشنوراه سوماسرا با هدف شناسایی، کشف و معرفی چهره‌های برتر و شناخت ظرفیت‌‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و ورزشی شهرستان و تشویق و ترغیب آنها نسبت به بروز خلاقیت، تولید و کسب افتخار برای شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود و قطع به یقین باعث ایجاد انگیزه برای جوانان و فعالان عرصه‌های مختلف در منطقه نیز می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه جشنواره سوماسرا در ۲ بخش اصلی «جوان برتر» و «نشان برتر» و همچنین ۵ بخش جانبی «شعر»، «موسیقی»، «تئاتر خیابانی»، «عکس» ، «یادداشت» و «نمایشگاه توانمندی‌های منطقه» که شامل محصولات، صنایع دستی، شیرینی و غذای محلی است، برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: شهروندان صومعه‌سرایی می‌توانند برای شرکت در بخش اصلی جشنواره، نام افراد مورد نظرشان را که در طول سال گذشته در عناوین مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی، مذهبی، هنری و … افتخار آفرینی کرده‌اند را برای جشنواره «جوان برتر» و همچنین نام برندها، اصناف و فروشگاه‌های مورد نظرشان برای جشنواره «نشان برتر» را با ذکر دلایل خود جهت قرارگیری در فهرست نهایی این دو جشنواره برای مرحله انتخاب مردمی به شماره ۳۰۰۰۳۴۲۴۰ پیامک کنند و به قید قرعه (۱۰ نفر) جایزه نیز تعلق می‌گیرد.

 

بلالایی بخش‌های جانبی جشنواره سوماسرا را شامل شعر، موسیقی، تئاتر خیابانی، عکس و یاداشت‌نویسی عنوان کرد و گفت: علاقمندان در بخش شعر می‌توانند حداکثر 2 اثر خود (یک اثر به زبان فارسی و یک اثر به زبان گیلکی) را در تمامی قالب های شعری با موضوع آزاد و در قالب فایل word به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی به شرایط شرکت در بخش موسیقی اشاره کرد و افزود:علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوع آزاد و در قالب آلبوم، آهنگ و یا موزیک ویدئو و به زبان‌های فارسی و گیلکی در قالب فایل mp3 و mp4 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

مدیر عامل موسسه سوما ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در بخش تئاتر خیابانی می‌توانند آثار خود را با موضوع آزاد و حداکثر در بازه زمانی حدود ۲۰ الی ۳۵ دقیقه و در قالب فایل dat به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

بلالایی با اشاره به شرایط شرکت در بخش عکس جشنواره سوماسرا،اظهارکرد: علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های خود را با موضوع شناسایی ظرفیت‌ها و زیبایی‌های شهرستان صومعه‌سرا در قالب فایل jpg و دراندازه ضلع کوچک حداقل ۲۴۵۰ مگاپیکسل، و حداکثر حجم فایل ۱۰مگابایت (با دوربین حداقل ۸ مگابایت) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی به شرایط شرکت در بخش یاداشت‌نویسی اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند یادداشت‌های خود را با محوریت شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات منطقه و راهکارهای برون رفت آن را در قالب فایل word به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

مدیر عامل موسسه سوماسرا با بیان‌اینکه از نظر دبیرخانه جشنواره مالکیت و مسئولیت آثار دریافتی را متعلق به ارسال کننده می‌داند و هرگونه مسئولیت ناشی از آن در پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده اثر خواهد بود، تصریح‌کرد: اطلاعات مربوط به مالک اثر شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره موبایل و یک رونوشت از کارت ملی مالک نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

 

بلالایی اظهارکرد: دبیرخانه جشنواره عکس سوماسرا حق استفاده از تمامی آثار دریافتی را برای هرگونه استفاده در کتاب، بروشور، انتشار در شبکه های مجازی و … و همچنین موارد تبلیغاتی مربوط به جشنواره با ذکر نام مالک و شرکت کننده برای خود محفوظ می‌دارد.

 

وی با بیان‌اینکه ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات جشنواره می‌باشد،افزود: طریقه دریافت آثار فقط از طریق نرم‌افزار واتساپ به شماره همراه ۳۴۲۴۰-۹۹۹-۰۹۹ می باشد.

 

مدیر عامل موسسه سوماسرا با اشاره به اینکه آثار دریافتی شرکت‌کنندگان پس از بازبینی توسط دبیران هر بخش، توسط هیات داوران متشکل از کارشناسان نام آشنا، متخصص و مجرب آن حوزه بررسی شده و با هم به رقابت خواهند پرداخت، اضافه‌کرد:علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره هیچگونه محدودیت سنی نداشته و هر کسی از هر نقطه از ایران می‌تواند در این جشنواره شرکت کنند.

 

بلالایی خاطرنشان‌کرد: مراسم اختتامیه جشنواره سوماسرا در ۱۶ آبان ۱۴۰۰ برگزار و نفرات اول تا سوم در بخش‌های جانبی جشنواره معرفی و تجلیل شده و جشنواره با معرفی «جوان برتر» و «نشان برتر» سال و نیز تجلیل از «چهره ماندگار شهرستان» به کار خود خاتمه می‌دهد.

 

 

 

کد خبر 1109785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha