آموزش حکمت طب به دانشجویان پزشکی در دوره ششم همایش «طب نبوی» گنجانده شود

حجت الاسلام مقامی با یادآوری این مطلب که بنابراین پزشکی که با این نگاه تربیت می شود همه وجود انسان را بررسی می کند، گفت: لازم است آموزش حکمت طب به دانشجویان پزشکی در دوره ششم این همایش گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حمید مقامی»، امشب (سه شنبه 4 آبان) در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی «طب از دیدگاه نبوی» که به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: این همایش از 10 سال پیش آغاز به کار کرد و هر 2 سال یکبار برگزار می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس با اشاره به اینکه سئوالی وجود دارد که آیا اسلام طب دارد و طب در اسلام چه جایگاهی دارد، تاکید کرد: در این همایش نسبت به این سئوال پاسخگویی می شود.

وی اظهار کرد: همیشه بین نخبگان عالم اسلام و هم توده مردم مطرح بوده است که با نگاه معرفت شناسی یا هستی شناسی می توان به این مهم پاسخ داد و در نگاه معرفت شناسی تنها به ذهن افراد سر و کار داریم و فقط دانشی را به آنها منتقل می کنیم اما در نگاه هستی شناسی تمام وجه انسانی هم در خصوص بیمار و هم پزشک مدنظر قرار دارد.

حجت الاسلام مقامی با یادآوری این مطلب که بنابراین پزشکی که با این نگاه تربیت می شود همه وجود انسان را بررسی می کند، افزود: لازم است آموزش حکمت طب به دانشجویان پزشکی در دوره ششم این همایش گنجانده شود.

کد خبر 1109799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha