فتواهای مسئله محور و مشکل گشا در بخش پزشکی می تواند موثر واقع شود

لاریجانی با اشاره به اینکه نگاه مومنانه به بحث طب می تواند موثر باشد، گفت: فتواهای مسئله محور و مشکل گشا در بخش پزشکی می تواند موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «باقر لاریجانی»، امشب (سه شنبه 4 آبان) در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی «طب از دیدگاه نبوی» که به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: مهمترین مسئله این همایش معارف دینی است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اینکه نگاه مومنانه به بحث طب می تواند موثر باشد، افزود: دین و سلامت می توانند با هم ارتباط داشته باشند و ملاحظات اخلاق پزشکی از دیدگاه دینی می تواند مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئله اخلاق پزشکی یک موضوع میان رشته ایست، تاکید کرد: فتواهای مسئله محور و مشکل گشا در بخش پزشکی می تواند موثر واقع شود.

بر اساس این گزارش در ادامه، «کامران باقری لنکرانی»، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استاد لاریجانی جز دانشمندان برجسته در رشته خود است و هرجایی توفیق خدمت پیدا کرده است دغدغه دین مداری و اسلام را با هر ظرفیتی که در اختیار داشته است انجام داده است و کنگره اخلاق پزشکی را به اجرا رساند و بسیاری از کارها در این عرصه رقم می خورد.

در پایان این مراسم جایزه این همایش به لاریجانی اهدا شد.

کد خبر 1109804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha