همایش بین المللی «طب از دیدگاه نبوی»، طب «اکبر» را مورد توجه قرار دهد

آیت الله بهشتی با تاکید بر اینکه طب «اکبر»، طبی است که هم به جسم هم به روح توجه دارد، گفت: طب «اکبر»، یک طب جامع است و همایش بین المللی «طب از دیدگاه نبوی»، باید این مطلب را مورد دقت و توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «احمد بهشتی»، امشب (سه شنبه 4 آبان) در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی «طب از دیدگاه نبوی» که به میزبانی شیراز برگزار شد، آیا انسان شناختنی است یا شناختنی نیست، گفت: خداوند در قرآن برای خلقت انسان، خود را احسن الخالقین می داند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر خداوند به خاطر خلق انسان احسن الخالقین است پس انسان احسن المخلوقین است، تاکید کرد: خداوند در قرآن می فرماید انسان را بر بسیاری از موجودات برتری دادیم و مقام و مرتبه انسان در این موارد روشن می شود.

استاد تمام دانشگاه تهران با یادآوری روایت مختلفی از حضرت امیرالمومنین علی (ع)، گفت: انسان باید درد خود را بشناسد و آن را درمان کند و به نظر من باید طب را به سه قسمت «اکبر»، «اوسط» و «اصغر» تقسیم کرد به نظر من اکنون گرفتار طب اصغر هستیم.

وی با اشاره به اینکه طب باید از طب کاسبی بیرون آورده شود، تاکید کرد: بدن سنگر روح است و روح سنگربان بدن است و این دو از هم جدا نمی شوند و قابل تفکیک نیستند و روح به تمام بدن نفخ شده است و زمان خروج روح از بدن هم مرحله به مرحله خارج می شود.

آیت الله بهشتی با تاکید بر اینکه طب «اکبر»، طبی است که هم به جسم هم به روح توجه دارد، افزود: طب «اکبر»، یک طب جامع است و این همایش باید این مطلب را مورد دقت و توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه طب «اصغر» همین طب متداولی است که گرفتار آن هستیم و طب «اوسط» به تنها روح توجه دارد، تاکید کرد: طب «اوسط» همان رفتار عرفا است و آنان تنها به روح انسان توجه کرده اند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این مطلب که امیرالمومنین علی (ع)، سئوال کردند، طب شما و درمان شما چیست، افزود: این همان سئوالی است که هنوز جوابی برای آن داده نشده است.

کد خبر 1109807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha