دفترچه های بیمه سلامت بیش از یک ميليون و ۲۰۰ هزار گیلانی تمدید شد

محمدی تمدید سیستماتیک اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۹۰ درصد از مراکز درمانی، داروخانه‌ها و مراکز آزمایشگاهی استان گیلان با بیمه سلامت قرارداد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جمشید محمدی» شامگاه سه‌شنبه( ۴ آبان) در برنامه گفت‌وگوی خبری تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در گیلان را برشمرد و اظهار داشت: تقریبا نیمی از جمعیت استان گیلان یعنی یک میلیون و 263 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در پنج صندوق بیمه‌ای هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بهره‌مندی کارکنان دولت، سایر اقشار، طلاب، دانشجویان، دانشجویان خارج از کشور و روستائیان گیلانی از بیمه سلامت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: کسانی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند هم می‌توانند خود را بیمه کرده و از خدمات و پوشش بیمه سلامت برخوردار شوند.

 

محمدی با بیان اینکه تعرفه بیمه سلامت هرساله بر اساس پیشنهاد شورای عالی بیمه و با تصویب هیئت وزیران ابلاغ می‌شود تصریح کرد: اکثریت جامعه هدف ما که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند از جمله روستائیان یا بیمه‌های همگانی‌ هزینه‌ای بابت بیمه پرداخت نمی‌کنند و بیمه این دسته از افراد به صورت رایگان است.

 

وی با تاکید بر اینکه تنها 2 درصد از حقوق کارمندان دولت برای فرانشیز بیمه‌ای کسر می‌شود ابراز داشت: در بیمه سلامت بخشی از هزینه بیمه‌ای کارکنان دولت را خود دستگاه مربوطه و بخشی را دولت می‌پردازد بنابراین آن چنان هزینه‌ای برای کارکنان دولت در بخش بیمه سلامت محاسبه نمی‌شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: بر اساس آمارها 155 هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه همگانی و 851 هزار نفر هم تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند که هزینه‌های بیمه‌ای آنان رایگان است.

 

محمدی تعداد افراد تحت پوشش بیمه ایرانیان در گیلان را نیز حدودا 12 هزار نفر برشمرد و با بیان اینکه این افراد سالانه با پرداخت 800 هزار تومان بیمه می‌شوند افزود: افراد تحت پوشش بیمه همگانی و بیمه روستایی طبق سیستم ارجاع و پزشک خانواده می‌توانند مانند سایر بیمه‌های کارکنان دولت و بیمه ایرانیان از خدمات بخش دولتی و بخش خصوصی استفاده کنند.

 

وی بهره‌مندی بیمه شدگان روستایی و همگانی بیمه سلامت از خدمات بخش خصوصی و اینکه تعرفه‌ها برای این اقشار در بخش بستری 90 درصد و در سرپایی 70 درصد محاسبه می‌شود را متذکر شد و اذعان کرد: تعرفه‌های خدمات پزشکی بر اساس مصوبه هیئت وزیران مشخص است و کلیه خدمات آزمایشگاهی بیمه سلامت هم به شکل پوشش 70 درصدی است. 

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد از مراکز درمانی و داروخانه‌ها و مراکز آزمایشگاهی استان با بیمه سلامت قرارداد دارند اضافه کرد: اگر به هر دلیلی بیمه شده سلامت به مرکزی مراجعه کرد که طرف قرارداد نیست باید هزینه را خودش متقبل شود و سپس پس از ارائه فاکتور و اسناد به بیمه سلامت هزینه‌هایش پرداخت می‌شود.

 

محمدی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در ایام شیوع کرونا خدمات قابل توجهی به بیماران تحت پوشش در بخش‌های مختلف از جمله انجام  سی‌تی‌اسکن ارائه داده است عنوان کرد: بیمه سلامت استان گیلان در همین مدت معادل 85 میلیارد تومان از هزینه‌های آزمایشگاهی، سی‌تی‌اسکن و دارویی افراد تحت پوشش خود را پرداخت کرد.

 

وی تمدید سیستماتیک اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت را بخشی از اقداماتی که در راستای رفاه حال مردم و دولت الکترونیک انجام شد اعلام کرد و گفت: با این اقدام دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم به مراکز پیشخوان دولت و دفاتر طرف قرارداد نیست و برای سهولت در کار اعتبار تمام دفترچه‌های بیمه سلامت به مدت یکسال تمدید شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان یکی از اهداف اجرای طرح پزشک خانواده را توجه به بحث پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار خون و دیابت دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش آگاهی‌های عمومی با انجام این دسته از اقدامات، خدمات بیمار به موقع انجام می‌شود تا بیماری فرد به سطح بالاتری تشدید پیدا نکند. 

کد خبر 1109829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha