انتخاب ائمه جمعه با رویکرد جوان‌گرایی و کارآمدی/ ۲۰۰ امام جمعه جدید معرفی شدند

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به رویکرد جوان‌گرایی و کارآمدی در انتخاب ائمه جمعه، گفت: در طی سه سال گذشته ۲۰۰ امام جمعه جدید معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری» شامگاه (۴ آبان) در نشست با جبهه فعالان فرهنگی و انقلابی در بیرجند با اشاره به اهمیت کار فکری مداوم و تقویت بنیه فکری فعالان فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: جبهه فرهنگی راه‌اندازی شده اما هنوز با اقدام شبکه‌ای سازمان‌دهی شده، فاصله وجود دارد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به خانواده، افزود: امروز آفت در خانواده و جوانان ما افتاده که باید در این زمینه بیش از گذشته سرمایه‌گذاری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه کار تربیتی و توجه به مخاطب از جمله دانش‌آموزان و جوانان را باید بیشتر از گذشته برجسته کنیم، افزود: محور خدمات اجتماعی در شبکه امامت جمعه و توجه به مسئله فضای مجازی و ظرفیت‌ها و مخاطرات آن باید مورد توجه باشد زیرا فضای مجازی به قتلگاهی برای جوانان ما تبدیل شده است.

 

وی بیان کرد: کار مسجدی کردن و گره زدن فعالیت‌‎ها به مسجد بسیار مهم است و باید بیشتر مورد قرار گیرد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه گفت: تاکنون فعالیت‌های خوبی در زمینه عمران مادی و عمران معنوی مسجد در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، اما همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

 

وی با بیان اینکه راهبری کلان مسجد در سطح ملی کشور فاقد سامانه تعریف شده هماهنگ‌کننده هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر این سامانه در مرحله طراحی و ویرایش است و نهادهای گوناگونی هم در این زمینه مسئولیت دارند که باید ورود پیدا کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به رویکرد جوان گرایی و کارآمدی در انتخاب ائمه جمعه، ادامه داد: امامان جمعه جدید از نظر سواد، سن و تحولات اجتماعی اتفاقات خوبی را در مناطق مختلف کشور رقم زده‌اند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در سه سال گذشته ۲۰۰ امام جمعه جدید معرفی شدند و ۳۰۰ مورد هجرت داشته اند، عنوان کرد: نظر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها برای تغییر و تحولات ائمه جمعه اخذ می‌شود.

 

وی با بیان اینکه وضعیت ما درخصوص شرکت در نماز جمعه مورد قبول و مطلوب نیست، تصریح کرد: در این زمینه به رهبر معظم انقلاب قول دادیم تا سال ۱۴۰۴ به وضعیت مطلوب برسیم که البته دوران کرونا باید به این دوران اضافه شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به وجود ۸۸۷ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور، گفت: قضاوت‌ها درخصوص شرکت در نمازهای جمعه در کشور باید به صورت دقیق و علمی باشد و نمی‌توان نمونه‌گیری در چند پایگاه را به سایر پایگاه‌ها تعمیم دهیم.

 

وی اضافه کرد: شبکه ائمه جمعه با کمترین امکانات در متن جامعه خدمت می‌کند و گاهی به این شبکه تاخته می‌شود لذا کار شبکه ما خیلی سخت است و نیازمند کمک همه فعالان فرهنگی و اجتماعی هستیم.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه اهمیت ترویج نماز جمعه در جامعه، افزود: باید با انجام کار رسانه‌ای، فرهنگی و آموزشی به موضوع نماز جمعه بیشتر توجه جدی شود.

 

 

کد خبر 1109833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha