صدور ۱۵۶۱ مجوز شناسه شیما و مالکیت معنوی  در مهر ماه سال جاری

۱۵۶۱ طراح نشان شیما و مالکیت معنوی را از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور دریافت کردند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، از این تعداد آثار، 1212 طرح شناسه شیما و تعداد 89 طرح حائز دریافت مالکیت معنوی شده است.

قابل ذکر است از 89 اثری که مالکیت معنوی را دریافت کرده اند، 58 طرح مربوط به لباس اجتماع بانوان و 11 طرح نیز در بخش لباس مجلسی صادر شده است.

هم چنین در بخش های زیور آلات 7 اثر، 5 اثر طراحی پارچه و شال و روسری (ملزومات حجاب) 9 اثر توانستند مالکیت معنوی دریافت نمایند.

قابل ذکر است به استناد ماده 2 قانون حمایت از مولفان، مصنفان و هنرمندان و منظور تحقق اهداف مندج در ماده 4 قانون مصوب 12/10/85 مبنی بر حمایت طرح و الگوی ارائه شده، مبتنی بر نمادهای ایرانی و اسلامی برای تعدادی از طراحان واجد شرایط گواهی مالکیت معنوی صادر می شود.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور "شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی" با عنوان نشان "شیما"، را به استناد وظایف و آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس در راستای ترویج الگوهای ملی و بومی و هدایت بازار تولید و نیز ترغیب مردم در پرهیز از انتخاب الگوهای بیگانه صادر می­نماید.

طرح های حائز دریافت نشان شیما از سوی هنرمندان، طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی ارائه شده و با شرایط بهره­گیری آثار از نمادها و شاخص های هنری طراحی و تولید لباس، این نشان به ثبت نام کنندگان و متقاضیان اعطا می شود.

طراحان با دریافت 10 نشان شیما و 5 مالکیت معنوی می­توانند با درخواست از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به صندوق هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بیمه هنرمندان معرفی و بیمه شوند. همچنین از تسهیلات این صندوق نیز استفاده نمایند.

کد خبر 1109919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha