الگوی نظام جدید پدافند زیستی کشور منتظر تایید مسئولان/ باید جناره کرونا را از اقتصاد برداریم

سردار جلالی با بیان اینکه نمی توان دستگاه های مختلف کشور را برای مقابله با کرونا به صورت فریز نگه داریم تا کرونا از بین برود؛ از ارایه الگوی جدید پدافند زیستی کشور برای مقابله با کرونا خبر داد.

سردار غلامرضا جلالی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد لغو ممنوعیت ها و برداشته شدن دورکاری ها در مورد پیک های جدید کرونا و آمادگی لازم در این زمینه گفت: کرونا پدیده ای است که نیازمند یک مقابله بهداشتی است و از سوی دیگر عوارض اقتصادی در پی دارد و تمام کشورهای دنیا تلاش می کنند حد بهینه ای میان محدودیت های بهداشتی و اثر آن بر اقتصاد تنظیم کنند و این حد بهینه بستگی به قابلیت و توانمندی کشور و میزان گسترش بیماری و رعایت مردم دارد.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برنامه های این سازمان در مواجهه با این بیماری تصریح کرد: برنامه ای در این زمینه تنظیم کردیم و آن را به ستاد کرونا پیشنهاد دادیم   در این طرح ساختارمند کردن بهداشت در برابر کرونا در زیرساخت های اقتصادی را پیشنهاد دادیم. هر واحد اقتصادی در این طرح مکلف است افسر ایمنی زیستی داشته و پروتکل های بهداشتی را در آن مجموعه رعایت و اجرا کند.

 

وی افزود: به طور مثال در مجموعه هتل یا سایر ارگان ها و نهادها اگر افسر ایمنی حضور داشته و موارد پروتکل های بهداشتی را اجرا و رعایت کند، طبیعتا می توان با میزان کمتری از محدودیت، فعالیت های اقتصادی را شروع کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید جنازه کرونا را از روی اقتصاد برداریم و اجازه دهیم اقتصاد مردم متوقف نشود اما حد بهینه بهداشت، سلامت و اقتصاد باید رعایت شود و مسئولیت تصمیم گیری در این موارد نیز ستاد عملیاتی کرونا در وزارت کشور است که در این زمینه تصمیم گیری می کند.

 

وی گفت: معتقدم این ستاد تلاش می کند تا شرایط بهداشتی را رعایت کند.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل در مورد تذکرات سازمان پدافند در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا اظهار کرد: هفته گذشته در شورای عالی پدافند غیرعامل کشور الگوی کاملی در این موضوع تهیه شد که با عنوان الگوی نظام جدید پدافند زیستی کشور نام دارد که روابط و اجزای مختلف آن به طور کامل تعریف شده است.

 

وی افزود: این طرح منتظر امضای مسئولان ذیربط است و در صورت تأیید به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

 

سردار جلالی در مورد کلاس های حضوری آموزش و پرورش نیز خاطرنشان کرد: موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور افسر ایمنی مربوط به تمام دستگاه ها است و نمی توان دستگاه های مختلف کشور را برای مقابله با کرونا به صورت فریز نگه داریم تا کرونا از بین برود؛ باید این روابط به شکل خرد و کوچک با رعایت پروتکل های بهداشتی عملیاتی شود. در واقع هر چقدر رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر شود، آزادی عمل در زمینه های اقتصادی به وجود می آید.

 

وی در مورد مشخصات افسر ایمنی گفت: این فرد باید نسبت به مباحث زیستی و بهداشتی مطلع باشد و آموزش ها و دوره های خاص این موضوع را گذرانده و آگاهی لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی داشته باشد. این آگاهی مربوط به بهداشت عمومی است که سازمان ها و نهادها خودشان می توانند این آموزش ها را به این افراد ارایه دهند.

 

کد خبر 1109946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha