بسیج به دنبال ایجاد محله اسلامی است

سرهنگ پاسدار سعادت گفت: رویکرد سپاه و بسیج کمک به جامعه سازی و ایجاد دولت اسلامی است و برای این امر پایگاه مقاومت با هدف ایجاد محله اسلامی ۹ عرصه فعالیتی را دنبال می کند تا پایان کار حرکتی ایجاد شود که تأثیرات معنوی در محله ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار مجید سعادت، چهارشنبه(۵ آبان) در نشست با مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به منظور همگرایی بیشتر میان کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج تأکید کرد: فعالیت های کانون و بسیج باید تکمیل کننده یکدیگر و نه موازی با هم باشد.

 

 

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله استان کرمان با ابراز تأسف از اینکه طی سالیانی این دو جزیره ای عمل کردند؛ افزود: اما الان باید با هم کارها را در یک راستا مدیریت فرهنگی و مدیریت منابع کرد.

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 197 پایگاه مقاومت بسیج در سراسر استان وجود دارد؛ گفت: بسیج محلات از ابتدای امسال فعالیت های عمده ای را دنبال کرده و اولین و مهمترین آن طرح شهید سلیمانی برای کمک به مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی جهت کنترل، رصد و مهار کرونا و حتی مراقبت از بیماران کرونایی بود.

 

 

سعادت ادامه داد: در راستای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا دو میلیون و ۱۰۰ هزار وعده غذای گرم توزیع شد،۴۶۰ منزل محرومان و نیازمندان ساخته و در اختیار آنان قرار گرفت و ۲۲ منطقه کرامت برای محرومیت زدایی تعیین شد.

 

 

وی با بیان اینکه بسیج در این مناطق ۲۲ گانه ورود و موارد مربوط به آسفالت، مدرسه، کمپ ترک اعتیاد، خانه بهداشت، مسائل علمی دانش آموزان و...را پیگیری می کند؛ ادامه داد: در بحث های فرهنگی و تربیتی و اقتصاد مقاومتی و کمک به ایجاد مشاغل خرد خانگی که تعدا زیادی هم ایجاد شده نیز فعالیت می کنیم.

 

 

این مسئول اظهار کرد: رویکرد سپاه و بسیج کمک به جامعه سازی و ایجاد دولت اسلامی است و برای این امر پایگاه مقاومت با هدف ایجاد محله اسلامی ۹ عرصه فعالیتی را دنبال می کند تا پایان کار حرکتی ایجاد شود که تأثیرات معنوی در محله ایجاد کند.

 

 

وی فعال کردن گشت رضویون با سه شب گشت زنی در هفته را دارای تأثیر بسزا در تأمین امنیت محله ها قلمداد کرد و به فعالیت بسیج در فضای مجازی با مطالبه گری اشاره و تصریح کرد: در زمینه تولید محتوا نیز ۲۰ هزار محتوا در ۶ ماهه نخست سال جاری تولید شد.

 



مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله با بیان اینکه این برنامه ها را در یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله دنبال می کنیم و تاکنون ۳۶ درصد رشد داشتیم؛ افزود: همه امکانات سپاه اعم از زمین های چمن و سالن ها و... در اختیار محلات است.

 


 

کد خبر 1109961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha