ضرورت حمایت سخت افزاری و نرم افزاری برای افزایش آگاهی مردم برای وحدت در جامعه

حجت الاسلام پارسا با بیان اینکه نیازمند حمایت سخت افزاری و نرم افزاری برای افزایش آگاهی و بصیرت در استان سیستان و بلوچستان هستیم گفت: افزایش بصیرت و آگاهی مردم از نفوذ دشمن در میان اهل سنت و تشیع جلوگیری می کند

حجت الاسلام محمود پارسا، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد وحدت میان اهل سنت و تشیع گفت: می دانید که استان سیستان و بلوچستان منطقه ای تلفیقی است که در آن برادران اهل سنت و تشیع در آن زندگی می کنند و از دیرباز الحمدالله رب العالمین میان شیعیان و اهل تسنن وحدت و انسجامی برقرار بوده است که هیچ گاه برادرکشی و مسلمان کشی در استان سیستان و بلوچستان نداشتیم که خدایی ناکرده شیعه ای بخواهد به اهل سنت حمله کند و یا اهل سنتی به دلیل مسایل دینی و اعتقادی به تشیع تجاوز کند.

 

امام جمعه شهر بنجار در بخش مرکزی زابل از استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مسلمانان منطقه ما پیرو مذهب حنفیه هستند و در کنار یکدیگر با مسالمت و وحدت زندگی می کنند اما در عین حفظ وحدت در میان خودشان مذهب تشیع به اعتقادات خود پایبند است و اهل سنت  نیز به اعتقادات خود توجه دارد و از سوی دیگر به اعتقادات یکدیگر احترام می گذارند.

 

وی ادامه داد: در حقیقت اگر اهل سنتی وارد مسجد شیعیان شود و دست بسته نماز بخواند کسی به آن اعتراض نمی کند و برعکس آن اگر شیعه ای وارد اهل مسجد اهل سنت شود و با مهر نماز بخواند از اهل سنت کسی اعتراض نمی کند و از حضور شیعیان در مسجد خود استقبال می کند.

 

حجت الاسلام پارسا ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان شاهد مراسم های ازدواج میان اهل سنت و تشیع هستیم و مراسم شادی و غم آنها در کنار یکدیگر بوده است و حتی در مراسم ترحیم و تشییع نیز در کنار یکدیگر هستند.

 

وی در مورد مجالس صلح و سازش اهل سنت و تشیع افزود: در این موضوع نیز به تازگی شاهد حل برخی اختلافات میان طوایف سنی و اهل تشیع هستیم که با واسطه گری ائمه جمعه در این موضوع و گفت و گو با بزرگان اهل سنت اختلاف میان شیعه و سنی حل شد و با مودت و بزرگواری هر دو طرف اختلاف آنها حل و منجر به آشتی شد.

 

وی در مورد شرایط نفوذ دشمن در میان اهل سنت و شیعه خاطرنشان کرد: با توجه به بصیرتی که میان اهل سنت و تشیع در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، دشمن نتوانسته است رخنه ای میان آنها ایجاد کند اما گاهی اوقات افرادی را برای نفوذ در میان آنها اجیر می کند و هزینه ای را برای آنها در نظر می گیرد تا در محل تجمع اهل سنت و تشیع حضور داشته و اختلافات میان آنها را دامن بزند در حالی که باید برای وحدت روزافزون میان اهل شیعه، سنت و تشیع روشنگری های لازم صورت گیرد. قطعا با افزایش بصیرت و روشنگری ما می توانیم جلوی نفوذ و فعالیت دشمن برای ایجاد اختلاف میان اهل سنت و تشیع را بگیریم.

 

وی گفت: امروز جامعه نیازمند وحدت و مودتی است که بتواند جلوی نقشه های دشمن را بگیرد. برای رسیدن به این میزان از وحدت و مودت اهل سنت و تشیع باید کلاس های آموزشی لازم برای افزایش آگاهی مردم برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام پارسا اظهار کرد: دشمن برای ایجاد تفرقه برای اجیرشدگان هزینه می گذارد تا بتواند با نفوذ در اعتقادات برخی افراد فریب خورده و جلب آنها به سوی خود به هدف خود در ایجاد تفرقه برسد اما از سوی دیگر ما نیز باید برای روشنگری در این زمینه با برگزاری کلاس های اعتقادی و شناخت مذهب در مقابل توطئه آنها بایستیم. در این زمینه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای روشنگری و افزایش بصیرت موثر است. در اینجا روحانیون و معلمان و اساتید دانشگاه می توانند به عنوان پیش قراولان مبارزه با جبهه دشمن در صف اول برای ایجاد وحدت میان شیعه و سنی موثر باشند اما ما نیازمند حمایت مسئولان در زمینه سخت افزار و نرم افزار برای افزایش بصیرت و آگاهی مردم هستیم.

 

 

کد خبر 1109973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha