کارگروه رفع موانع تولید جنوب استان با حضور استاندار برگزار شد 

امروز ۵ آبان ماه همزمان با سفر استاندار کرمان سی و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و دوازدهمین کارگروه رفع موانع تولید جنوب استان در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۵ آبان ماه همزمان با سفر استاندار کرمان سی و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و دوازدهمین کارگروه رفع موانع تولید جنوب استان در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد که ۱۳ طرح در حوزه صمت و کشاورزی مورد تصمیم‌گیری بخشودگی جرائم مالیاتی، امهال و استمهال وام‌های کشاورزی قرار گرفتند.


«علی زینی وند» در این جلسه، در خصوص تقسیمات استانی، گفت: تفکیک استان بحث پیچده ای است و آنچه اکنون در دستور کار داریم ارتقای واحدهای درون استانی است که سه شهرستان مربوط به جنوب است و ۲ واحد استانی دیگر در دست مطالعه است و موجب ارتقای خدمت رسانی و زیرساختها می شود.


استاندار کرمان با بیان این مطلب که استان گسترده ‌است و در جنوب کرمان باید همزمان همه ظرفیت های آن را فعال کرد، تاکید کرد: کشاورزی ظرفیت موجود این منطقه است و مکانیزه کردن کشاورزی باید با سرعت ادامه یابد چرا که ساختار سنتی زحماتی را برای کشاورز خواهد داشت.


وی مکانیزه کردن کشاورزی را بخشی از توسعه متوازن برشمرد و با اشاره به سند سازگاری با کم آبی، اظهار کرد: گاهی برای برنامه‌ها اضطرار وجود دارد و هدفمند کردن مصرف آب نیز اضطرار استان است ضمن این‌که زمینه گسترش صنعت را نیز فراهم می کند.


زینی وند خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: همه تصمیمات در ساعت و روز گرفته می شود و به پایان خدمتتان نگاه نکنید، با افتخار و اعتقاد برای حل مشکل مردم و خدمت زیر پرچم جمهوری اسلامی کار کنید.


استاندار کرمان بر رفع مشکل منطقه ویژه جازموریان تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های شهرستانها باید دسته بندی شوند و از تعهد اشتغال نیز نباید عقب بمانیم.


وی عنوان کرد: جنوب استان در حال جهش است و اطمینان دارم ثروت این منطقه که از سیرجان و دیگر مناطق کمتر نیست، حتما به فعلیت می‌رسد. 


زینی وند عنوان کرد: پروژه گازرسانی به ساردوئیه تا فصل زمستان باید پایان یابد و جلسات ساماندهی خرید محصولات کشاورزی برگزار شوند.


 

ما به دنبال کشاورزی پایدار هستیم 



«ذبیح الله اعظمی» در این جلسه از حضور و توجه استاندار کرمان به شهرستانهای جنوبی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم دولت مردمی آیت الله رئیسی ایشان را ابقا کند.


نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زینی‌وند توجهشان به مناطق روستایی و عشایری است اما فرمانداران باید برنامه‌های مشخص و دسته‌بندی داشته باشند.


وی ابراز کرد: علی رغم این‌ که اشتغال کشاورزی خوب است اما پایدار نیست و ما به دنبال کشاورزی پایدار هستیم.




«حسین مهرابی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: در پنجره واحد سرمایه‌گذاری، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و اشتغال بانک رسالت، جنوب استان ۱۰ درصد عقب است و نیاز به تلاش بیشتر دارند اما در حوزه بنیاد برکت و رفع موانع عملکرد بهتری دارند.



«غلامرضا نویدی» از اجرای ۹۹ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب استان نام برد و گفت: در حوزه غیربانکی نیز ۸۹.۵ درصد مصوبات اجرا شده‌اند.


مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌‌گذاری و اشتغال استانداری خاطرنشان کرد: ۳۸ میلیارد تومان امهال و استمهال وام‌های کشاورزی در سال جاری در منطقه جنوب استان کرمان انجام شده است.
 

 

۴۸۰ مجوز صنایع صادراتی در جنوب استان صادر شده است 



«مسلم مروجی» گفت: ۲۸۰ پروانه اکتشاف در هفت شهرستان جنوبی کرمان و ۱۱ پهنه معدنی اکتشافی تعریف شده و ۱۰۵ پرونده بهره‌برداری معادن و ۵۳ مجوز صنایع معدنی صادر شده است.


رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب استان کرمان افزود: ۴۸۰ مجوز صنایع صنعتی در جنوب استان صادر شده که ۳۰ درصد مربوط به خدمات کشاورزی و صنایع فرآوری کشاورزی است.


وی از ورود سرمایه گذار کارخانه طلای فاریاب برای فاز دوم و تولید شمش خبر داد.


«سعید برخوری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه از تولید ۲ برابری در واحد سطح نسبت به آب مصرفی با توجه به ظرفیت و سابقه ۵۰ ساله کشاورزی این منطقه نام برد. 


گفتنی است؛ افتتاح و بازدید از واحدهای گلخانه‌ای و مرغداری و بوم گردی از برنامه‌های روز اول سفر استاندار کرمان به جنوب است.

کد خبر 1110007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha