نوجوانان شهرقدسی در نماز جمعه نقش آفرینی خواهند کرد

امام جمعه شهرقدس گفت: همزمان با هفته دانش‌آموز نوجوانان در نماز جمعه با اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش آفرینی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در جلسه قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه که با محوریت هفته دانش آموز در سالن جلسات دفتر امام جمعه عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام کار فرهنگی باید با خلوص نیت عمل کرد تا بتوان کار ماندگار انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه وحدت و اتحاد از عوامل دستیابی به توفیقات جهان اسلام است، گفت: با در نظر گرفتن نقاط مشترک و برنامه‌ریزی، اقدام مشترک باید انجام شود تا به موفقیت دست یافت و جهت کار کردن در حوزه نوجوان نیز باید کار تشکیلاتی با انسجام صورت گیرد.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به روز شهادت شهید حسین فهمیده و ۱۳ آبان ماه روز دانش آموز گفت: حضور نوجوانان و دانش آموزان در این ایام را باید پررنگ‌تر کرد و میدان برنامه‌ها را به دست نوجوانان داد به همین منظور برنامه‌های فرهنگی نماز جمعه ازجمله اقامه اذان، قرائت قرآن و مکبر توسط نوجوانان اجرا خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین غرفه‌هایی جهت برپایی ایستگاه‌های مشاوره، مهدویت، پاسخ به مسائل شرعی برپا خواهد شد و لازم است گروه‌های سرود و نمایش در عرصه هنری و فرهنگی فعالیت بیشتر و مستمر داشته باشند. 

حجت الاسلام والمسلمین جوکار خاطر نشان کرد: لازم است اجرای طرح مصلحین و ارائه خدمات مشاوره خانواده به زوجین در راستای استحکام بنیان خانواده در طول روزهای مختلف در مصلی برگزار شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نوجوانان تصریح کرد: رویکردهای نماز جمعه باید به سمت دانش آموزان و نوجوان پیش رود تا انس بیشتری با این امر معنوی صورت گیرد.

 

کد خبر 1110019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha