بهره مندی ۱۸۰۰ بیمار روانی از خدمات بهزیستی خراسان جنوبی

عرب نژاد گفت: در حال حاضر هزار و ۸۳۲ نفر از بیماران روانی از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی خراسان جنوبی استفاده می کنند.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: شناسایی و ارزیابی افراد دارای اختلالات اعصاب و روان در کمیسیون های پزشکی تعیین نوع و شدت معلولیت بر اساس طبقه بنـدی بین المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت و سـنجش سطح توانمندی آنان صورت می پذیرد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بیماران دارای اختلالات روان سایکوتیک و مزمن با تشخیص متخصص اعصاب و روان به شرط آن که ۲ سال از سابقه بیماری آن ها گذشته باشد و سابقه عود های مکرر و بستری در بیمارستان را داشته باشند به کمیسیون پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت سازمان بهزیستی معرفی می شوند و با تایید کمیسیون تحت پوشش سازمان قرار می گیرند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۳۲ نفر از بیماران روان از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی خراسان جنوبی استفاده می کنند، گفت: به این افراد خدماتی از جمله توان بخشی و مراقبتی(آموزشی ،توانپزشکی ،اجتماعی) از طریق مراکز شبانه روزی، درمان و توانبخشی روزانه، توانبخشی در منزل، درمان و توانبخشی کودکان مبتلا به اختلالات نافذ رشد ارائه می شود.

 

عرب نژاد با اشاره به مركز روزانه آموزشی توانبخشی بیماران روانی مزمن بیان کرد: در حال حاضر یک مرکز آموزش و توانبخشی بیماران روان روزانه در شهرستان بیرجند به تعداد ۳۹ نفر از توانخواهان خدمت رسانی می کند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر یک مرکز روزانه اتیسم در شهرستان بیرجند وجود دارد که به تعداد ۴۰ نفر خدمات آموزشی شناختی رفتاری، توانبخشی، تکمیلی و ترکیبی ارائه می دهد.

 

وی در خصوص کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیارشدید ویاشدید فاقد شغل ودرآمد افزود: در حال حاضر به تعداد ۵۱۶ نفر از بیماران روانی در استان این مستمری پرداخت می شود.

 

عرب نژاد در پایان عنوان کرد: تعداد ۹۰ نفر در شهرستان بیرجند، ۵۰نفر در زیرکوه و ۵۰ نفر در طبس از بیماران روانی تحت پوشش بهزیستی خدمات توانبخشی در منزل استفاده می کنند.

کد خبر 1110023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha