آغاز پیش ثبت نام زائران عتبات در ۵۲ دفتر زیارتی گلستان/ زائران فریب آزادبرها را نخورند

میرقاسم پور از آغاز پیش ثبت نام زائران عتبات عالیات از روز گذشته خبر داد و گفت: زائران برای ثبت نام به سایت عتبات و یا ۵۲ دفتر زیارتی استان مراجعه کنند.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به توافق صورت گرفته سفیر جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق، ویزا برای سفرهای هوایی عتبات عالیات لغو شده است ولی برای سفرهای زمینی پابرجاست.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: سازمان حج و زیارت به عنوان متولی در سفرهای عتبات و عالیات و حج و عمره پیش قدم شده تا به زائران توصیه کند علی رغم داشتن حذف ویزا برای اعزام هوایی به عتبات، این افراد صرفا برای اعزام به صورت گروهی اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: زائران برای ثبت نام و اعزام می توانند به 52 دفتر زیارتی فعال استان که مسئولیت ثبت نام و ساماندهی زائران را انجام می دهند، مراجعه کنند.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: از سوی سازمان حج و زیارت پیش ثبت نام عتبات از روز گذشته در سامانه http://atabat.haj.ir  به صورت موقت آغاز شده است تا زائران ثبت نام خود را انجام دهند.

 

وی از راه اندازی سامانه جامع زیارت از (16 آبان) خبر داد و گفت: در این سامانه تمامی خدمات زائران در داخل و خارج کشور (کشور عراق) اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه صرف داشتن ویزا کافی نیست، خطاب به زائران عتبات عالیات، افزود: با توجه به مسائل امنیتی، سیاسی و اجتماعی کشور عراق، زائران از اعزام انفرادی و غیرمجاز (آزادبر) خودداری کنند.

 

وی تاکید کرد: زائران فریب آزادبرها را نخورند و برای اعزام به صورت گروهی و کاروانی به 52 دفتر زیارتی استان مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

 

وی یادآور شد: یکی از خدمات ارزشمند اعزام زائران از طریق دفاتر زیارتی، داشتن امنیت و داشتن بیمه امنیتی است.

 

میرقاسم پوردر خصوص اعزام هوایی زائران، گفت: در صورت به حد نصاب رسیدن ثبت نام در استان، می توان درخواست ایستگاه پروازی کرده و اعزام ها از استان انجام شود و در غیر این صورت به صورت منطقه ای بین گلستان و مازندران انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به هزینه های اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات، افزود: هزینه اعزام و اسکان زائران بین 9 تا 9.5 میلیون تومان برای مدت یک هفته هر زائر است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان، داشتن گذرنامه با عتبار 6 ماهه و دریافت هر دو در واکسن کرونا را از شرایط برای ثبت نام و اعزام زائران عتبات عالیات برشمرد.

 

 

 

کد خبر 1110044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha