آثار تاریخی دیار آب انبارها در قاب عکاسان سرایانی

نمایشگاه عکس آثار باستانی شهرستان سرایان در محل نگارخانه آفتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سرایان، «مهدی خوشکام» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان هدف از برگزاری نمایشگاه عکس و تصویر  آثار باستانی را معرفی آثار و آشنایی دانش آموزان با آثار تاریخی و جاذبه های موجود در این شهرستان اعلام کرد و گفت: آثار موجود در نمایشگاه از آثار هنری عکاسان مبتدی تا حرفه ای شهرستان است.

 

وی در ادامه افزود: بالغ بر ۵۰ اثر حرفه ای توسط فعالان هنر عکاسی در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان هنر عکاسی و آثار تاریخی شهرستان قرار گرفته است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان با اشاره به وجود بیش از ۱۵ عکاس و علاقمند به هنر عکاسی را در شهرستان، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی هنر عکاسی و برگزاری نمایشگاه عکس به مناسبت ها و موضوعات مختلف از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه هنر عکاسی است.

 

خوشکام در ادامه بر ضرورت پرداختن بیشتر به هنر عکاسی به منظور بهره برداری و معرفی بهتر جاذبه ها و آثار طبیعی، تاریخی و فرهنگی موجود در شهرستان تأکید کرد و افزود: در شهرستان سرایان بالغ بر ۲۸۶ اثر تاریخی و معنوی وجود دارد که از این تعداد بالغ بر ۶۳ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و یک اثر هم آماده ثبت در فهرست آثار تاریخی جهانی قرار دارد.

 

وی بیان کرد: شهرستان سرایان دارای آثار معنوی، تاریخی و فرهنگی متعدد است و آداب و رسوم موجود در این شهرستان و جاذبه های طبیعی و فرهنگی این منطقه نیازمند فعالیت بیشتر هنر عکاسی برای ثبت و معرفی این  آثار و ظرفیت ها است.

کد خبر 1110052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha