خلاء ساخت باغ موزه دفاع مقدس در ورامین احساس می شود

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: خلاء ساخت باغ موزه دفاع مقدس در ورامین احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، در ادامه بازدید های امام جمعه موقت ورامین از ادارات و نهادهای شهرستان ورامین پیش از ظهر امروز با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از اداره بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بازدید کردند.
در این بازدید حجه الاسلام سید محسن محمودی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن گرامی داشتن یاد وخاطره سرهنگ کاشانی انتصاب سرهنگ میری را به سمت رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران تبریک گفت.
وی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس متعلق به همه ایثارگران است ترویج فرهنگ شهید و شهادت و پاسداشت ارزشهای انقلاب باید وظیفه همگان باشد و این جایگاه ارزشی است.
حجت الاسلام محمودی کار برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت را زیاد دانست و تصریح کرد: برخی برنامه های فرهنگی را با همکاری بنیاد حفظ آثار می توان در محل یادمان شهدای گمنام برگزار کرد، لازم است، هیئت امنای حرم شهدای گمنام را سامان ببخشید و مردم و رسانه ها در جریان قرار بگیرند.
امام جمعه موقت ورامین دور هم قرار گرفتن ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را بسیار جذاب دانست و اظهار داشت: جذب نیروهای ارزشی و ایثارگر جنوب شرق استان تهران می تواند خاطرات جبهه را دوباره سازی کند و حتی می توان مثل هیئت امام حسین ع که درب آن برای همه سلایق و افراد باز است، هیئت شهدا راه اندازی شود تا همه ایثارگران و رزمندگان با هر سلیقه و دیدگاهی کنار هم جمع گردند.
وی ادامه داد: از ظرفیت نماز جمعه و قرارگاه فرهنگی آن استفاده کنید و اسناد دوران جنگ در ورامین که بسیار غنی و قوی است را تدوین، مستند و منتشر گردد.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران در پایان با ذکر این نکته که سرهنگ کاشانی ریاست فقید بنیاد حفظ آثار، آرزوی احداث باغ موزه دفاع مقدس را در ورامین داشت بر لزوم پیگیری و احداث باغ موزه دفاع مقدس که بعنوان یادگار مجموعه در ذهن ها  در ورامین خواهد ماند، تاکید کرد.
ولی الله سراقی فرمانده بسیج ادارات ورامین نیز در این دیدار گفت: مرحوم سرهنگ کاشانی زحمات زیادی را در ایجاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای مدقس جنوب شرق استان تهران در این منطقه کشیدند و برخی نامهربانی ها را دیدند، متاسفانه برخی مسئولان همت کافی را برای اجرای برنامه های بنیاد حفظ آثار مانند احداث باغ موزه دفاع مقدس ندارند.
سید جواد میری رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران با تشکر از حضور امام جمعه موقت ورامین و سایر مسئولان در این نهاد گفت: خوشبختانه نهاد نماز جمعه در ورامین دغدغه فرهنگی بسیاری دارد و این بسیار ارزشمند است
وی افزود: سعی خواهیم داشت از ایثارگران انقلاب در جلسات هر روزه خود استفاده کنیم و قدم همه عزیزان رزمنده و ایثارگر برای حضور در این نهاد بر سر چشمان ما خواهد بود و از ته دل استقبال می کنیم.
سرهنگ میری با تاکید بر ادامه راه مرحوم جناب سرهنگ کاشانی در جهت احداث باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: تاسیس باغ موزه دفاع مقدس یکی از دغدغه های جدی بنده هست و در این زمینه پس از بررسی های بسیار زمین کنار سپاه ناحیه ورامین برای اینکار در نظر گرفته شده است و امیدواریم مسئولان احداث چنین پروژه ای را در حد یک کار فرهنگی عظیم بدانند چون اگر این مکان احداث گردد می توان بهره برداری های فرهنگی بسیاری را در کنار آن سود برد.

کد خبر 1110059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha