شهید سلیمانی الگویی برای ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار است

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه کار، تلاش و ظلم ستیزی قدرت نرم مسلمانان است گفت: شهید سلیمانی الگویی برای ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار است.

حجت‌الاسلام علی رنجبر در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مولفه‌های قدرت نرم مسلمانان در بیداری اسلامی با اشاره به آیات متعدد قران گفت: مولفه‌های قدرت نرم مسلمانان در قرآن کریم مطرح شده است. قرآن به مؤمنان سفارش می‌کند که در جامعه بصیرت‌افزایی کنند.

 

وی اظهار کرد: ایجاد بینش توحیدی برای انسان نیز نکته مهمی است. انسان با این بینش می‌تواند اتحاد بین مسلمانان را ایجاد کند. علاوه قرآن کریم می‌فرماید که جهاد فی سبیل‌الله برای مومنین و مسلمانان ایجاد قدرت می‌کند. حتی خود قرآن کریم نیز یک مؤلفه قدرت نرم است. علاوه بر این خود قرآن عامل وحدت میان مسلمان نیز هست. اگر به دستورات الهی عمل شود مسلمانان در همه زمینه‌ها موفق خواهند شد.

 

امام جمعه املش گیلان  در ادامه صحبت‌های خود در مورد وحدت افزود: وحدت عامل قدرت مسلمانان است. قدرت نرم وحدت نیز می‌تواند باعث بیداری آحاد مسلمانان شود. یکی دیگر از قدرت‌های نرم همین موضوع اخلاق‌مداری بوده که در قرآن نیز به آن اشاره شده است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ  وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ یعنی به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به ظلم‌ستیزی به عنوان یکی دیگر از قدرت‌های نرم مسلمانان و سردار سلیمانی به عنوان الگویی کامل برای مبارزه با استکبار تصریح کرد: ظلم‌ستیزی و مقابله با استکبار یکی دیگر از سفارشات قرآن کریم  است. مبارزه با استکبار باعث شده تا مسلمانانی مثل سردار سلیمانی به دنبال ظلم‌ستیزی باشند. این‌گونه است که ظلم‌ستیزی باعث بیداری مردم کشورهای منطقه می‌شود. اگر همه مسلمانان ظلم‌ستیز بوده و با استکبار مبارزه کنند پیروز خواهند شد. علاوه بر این عدالت‌خواهی نیز مسأله مهمی است. عدالت‌خواهی مقوله‌ای است که پیگیری آن باعث محبوبیت مسلمانان جهان می‌شود.

 

وی گفت: کار و تلاش نیز یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت مسلمانان است. اگر مسلمانان کار و تلاش و حقیقی را سرلوحه کار خود بسازد کشورش قدرتمند شده و همین موضوع باعث موفقیت مسلمانان در عرصه‌های سیاسی می‌شود. قرآن کریم در مورد اهمیت کار و تلاش می‌فرماید: وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى یعنی «و (نمی‌داند) اینکه برای آدمی جز آنچه به سعی و عمل خود انجام داده (ثواب و جزایی) نخواهد بود»؟ وعده قرآن به پیروزی حق است. امیدواریم که مسلمانان از همه نعمت‌های خدادادی خود در جهت پیشرفت اسلام و مسلمین استفاده کنند.

کد خبر 1110088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha