بازدید استاندار کرمان از پروژه شهرک گلخانه ای هیدرپونیک گروه توسعه اقتصاد ملل

عصر امروز ۵ آبان ماه علی زینی استاندار کرمان در اولین روز از سفر به جنوب کرمان وارد شهرستان رودبار جنوب شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، استاندار کرمان در ادامه سفر ۵ آبان ماه به جنوب استان از گلخانه هیدروپونیک ملل رودبار که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و در مساحت ۱۷ هکتار در حال احداث است ،بازدید کرد.

«علی زینی وند» در جریان این بازدید از اجرای اقدامات موثر در حوزه کشاورزی جنوب استان خبر داد و گفت: این اقدامات به عنوان پایلوت و الگو می توانند کشاورزی منطقه را متحول کنند.


استاندار کرمان از گلخانه هیدروپونیک ملل رودبار به عنوان طرحی پیشرفته و تکنولوژی روز یاد کرد و افزود: بخشی از مزیت اجرای چنین طرح‌ هایی، ایجاد اشتغال و درآمد در منطقه است و بخش عمده آن به ترویج مکانیزه کشاورزی مربوط میشود.


وی تصریح کرد: پتانسیل، نیروی کار، آب و زمینی که در این منطقه صرف می شود با محصولات کشاورزی، درآمد و سطح رفاهی که برای مردم ایجاد می‌کند، همخوانی ندارد.


زینی وند ادامه داد: کشاورزی سنتی سالها است که تغییر کرده و گلخانه‌های مدرن مدلی برای تغییر کشاورزی سنتی هستند که مردم از آب و زمین ثروت بیشتری تولید کنند و رفاه ایجاد شود.


استاندار کرمان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ایجاد واحدهای گلخانه‌ای هیدروپونیک، آموزش نیروهای تحصیل کرده و ترویج کشاورزی مکانیزه است تا گلخانه‌های کوچک کشاورزی را پیشرفته کنند. 


وی ابراز کرد: منطقه ویژه جازموریان در حال پیشرفت است و زمین‌ها برای ارتقای شهرستان شدن زهکلوت نیز در حال پیگیری می باشد.


زینی وند بخش جازموریان را منطقه‌ای در حال پیشرفت دانست و ضمن ابراز امیدواری، عنوان کرد: به زودی منطقه ای شاداب با درآمد بالا برای مردم منطقه باشد.


استاندار کرمان بیان کرد: منطقه ویژه جازموریان فرصتی است که سالها معطل مانده و مشکل عمده آن آب است.


وی اضافه کرد: تدابیری برای تامین آب منطقه دیده شده که در فاز اول ۱۵۰ لیتر بر ثانیه با رعایت ضوابط و محدودیت‌هایی که در تامین آب داریم تامین شده است.


زینی‌وند در خاتمه گفت: مذاکرات با سرمایه گذار و منطقه آزاد هم صورت گرفته و امیدواریم به زودی بتوانیم مشکل را حل کنیم. 

 

گفتنی است؛ پروژه شهرک گلخانه ای هیدرپونیک گروه توسعه اقتصاد ملل وابسته به بانک ملل‌ در روستای سردشت دهستان چاه حسن رودبار جنوب است.


این پروژه به وسعت ۲۸ هکتار داری ۱۷/۵ هکتار گلخانه هیدروپونیک، سورتینگ، سردخانه و گلخانه تولید نهال با هدف اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و دائم می‌باشد.

کد خبر 1110146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha