انتقاد از عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری در رشت

اعضای شورای شهر رشت از عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری در هزینه کرد درآمد حاصل از تبصره سه انتقاد کردند و خواستار ارائه گزارشی شفاف در این حوزه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدحسین واثق کارگرنیا» در یازدهمین جلسه شورای شهر که عصر امروز (چهارشنبه، ۵ آبان) برگزار شد، با اشاره به اجرای تبصره سه در رشت اظهار کرد: قانون تبصره سه که در راستای اجرای پروژه های آب و فاضلاب شهری با جلب مشارکت شهروندان از سال ۹۲ در رشت با مجوز شورا اجرایی شده، برای مدت زمان یک سال بود و پس از آن نیز طی مصوبه ای دیگر مقرر شد که حساب جداگانه ای به منظور واریز مبالغ و هزینه آن پیرامون دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اجرایی شود.

 

رئیس شورای شهر رشت با انتقاد از عدم ارائه گزارش توسط اداره آب و فاضلاب گیلان به شورای رشت درباره درآمد و هزینه کرد از محل تبصره سه افزود: قرار بود هر سه ماه یک بار گزارش هزینه کرد از این محل درآمدی به شورای وقت اعلام شود اما متاسفانه این اقدام هیچ گاه انجام نشد.


وی به اولویت هزینه کرد درآمد حاصل از تبصره سه برای ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب اشاره کرد و گفت: علاوه بر ساماندهی زرجوب و گوهررود، تصفیه خانه مسکن مهر هم قرار بود از محل اعتبارات آب و فاضلاب مرمت و بازسازی شود.

 

عضو دیگر شورا هم در این جلسه با اشاره به اینکه درآمدهای کسب شده از محل تبصره سه باید برای یک پروژه مشخص هزینه شود بیان کرد: این درآمد باید در یک پروژه عمرانی مشخص هزینه شود تا بازخورد آن به وضوح مشخص شود.

 

«حسین رضویان» افزود: درآمد تبصره سه باید برای یک پروژه مشخص ماد رودخانه های رشت هزینه شود.


شهردار رشت هم در این جلسه با بیان اینکه با افزایش قیمت هایی که در پروژه ها اتفاق می افتد مبالغ به دست آمده از تبصره ی سه پاسخگوی هزینه های پروژه ها نیست گفت: قرار بود مبالغ دریافتی از محل تبصره سه برای پاکسازی گوهر رود هزینه شود اما آبفای گیلان از تعهدات خود در این باره عقب افتاده است.


«امیرحسین علوی » در آخرین نطق خود به عنوان عضو شورای شهر گفت: قرار بود با احداث تصفیه خانه در مسکن مهر و گسترش آن به پارک بانوان مشکل رودخانه گوهر رود برطرف شود که در شرایط فعلی این مهم محقق نشده است.

 

*۴۳ خروجی فاضلاب به گوهررود و زرجوب

عضو دیگر شورا هم در این جلسه با بیان اینکه ۴۳ خروجی فاضلاب که در گذشته تصفیه خانه داشتند ، مدتهاست رها شده اند گفت: فاضلاب ها از این خروجی ها به داخل دو رودخانه گوهررود و زرجوب سرازیر می شوند.

 

«سید شمس شفیعی» از فرماندار و دادستان رشت و تمامی دستگاه های مرتبط درخواست کرد به این موضوع به طور قانونی ورود کنند.

کد خبر 1110199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha