تامین منابع مالی مهم‌ترین مؤلفه‌ اجرای قانون جهش تولید مسکن

دنیامالی تامین منابع مالی را از مهم‌ترین مؤلفه‌های اجرای قانون جهش تولید مسکن دانست و گفت: وزیر راه هر دو هفته یکبار برای ارائه گزارش در مورد روند اجرای قانون جهش تولید مسکن به مجلس می‌آید.

«احمد دنیامالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس قرار است به شکل مستقیم فرآیند اجرای قانون جهش تولید مسکن را در سطح کشور مورد بررسی قرار دهد اظهار داشت: اولین جلسه کمیسیون عمران در روزهای اخیر با حضور وزیر راه و ترابری برگزار شد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال طبق قانون جهش تولید مسکن و اینکه طرح مذکور کاری بسیار سخت و پیچیده است عنوان کرد: برای اجرای جهش تولید مسکن به یک برنامه‌ریزی کامل و دقیق درحوزه‌های مختلف از جمله تامین منابع بانکی و زمین نیاز داریم.

 

دنیامالی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در نخستین گام خود و در فاز یک برنامه‌ای را ارائه داده است تا کار اجرا و ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع و تدریجا در اختیار متقاضیان قرار دهد و در گام بعدی هم فرآیند ایجاد ۲ میلیون واحد مسکونی دیگر را طبق برنامه از پیش تعیین شده خواهیم داشت.

 

عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن اذعان کرد: در بحث قانون جهش تولید مسکن، دولت بایستی آن دسته از اراضی که قابلیت آزادسازی دارند را آزاد کرده سپس در مراحله بعدی با حل بحث‌های زیربنایی، آن‌ اراضی را در اختیار ساخت پروژه‌های مسکن قرار بدهد.

 

وی تامین منابع مالی را از مهم‌ترین مؤلفه‌های اجرای قانون جهش تولید مسکن خواند و گفت: در این قانون صندوقی پیش‌بینی کرده‌ایم که به صورت وجوه اداره شده بخشی از سود تسهیلاتی که بانک‌ها بر اساس آن تامین منابع را انجام می‌دهند به صورت مابه تفاوت از محل صندوق پرداخت می‌شود که این عدد برای شهرهای کوچک هفت و برای شهرهای بزرگ ۹ درصد است.

 

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه قرار است وزیر راه هر ۲ هفته یکبار برای ارائه گزارش در مورد روند اجرای قانون جهش تولید مسکن به کمیسیون عمران مجلس بیاید خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت بتواند قانون جهش تولید مسکن را با سرعت بیشتری پیگیری کند.

 

 

کد خبر 1110202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha