افزایش ۵۰ درصدی  کشت شبدر برسیم در قصرقند

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند با بیان اینکه۲۰۰ تن انواع کود شیمیایی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، گفت: امسال ۵۰ درصد کشت شبدر برسیم در قصرقند افزایش دارد.

«عبدالناصر رئیسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: شبدر برسیم  جزء نباتات علوفه ای است که کشت آن همه ساله از اوایل مهر تا اواخر آبانماه در قصرقند انجام می‌ شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرقند از سطح زیر کشت شبدر برسیم در سال جاری ابراز رضایت کرد و یادآور شد: سطح زیر کشت این محصول علوفه ای در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

 

رئیسی از تولید ۳۵ هزار تن علوفه خشک  در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: شبدر برسیم که در تناوب با سایر محصولات زراعی کشت می شود در کنار تامین علوفه دام در حاصلخیزی خاک نقش دارد.

 

وی با بیان اینکه شبدر برسیم قابلیت برداشت ۷چین در سال را دارد، ادامه داد: علوفه تولید شده قصرقند علاوه بر تامین نیاز کشاورزان شهرستان به سایر نقاط استان نیز ارسال می ‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند افزود: به منظور حمایت از کشاورزان تاکنون۲۰۰ تن انواع کود شیمیایی و۸ تن بذر تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 

گفتنی است سطح زیر کشت محصولات زراعی قصرقند۵۵۰۰ هکتار  است.

کد خبر 1110237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha