پسماند و ساماندهی تالاب انزلی دو اولویت گیلان است

آیت‌الله فلاحتی گفت: پسماند و ساماندهی تالاب انزلی دو اولویت گیلان است و استاندار جدید باید به این مقوله‌ها توجه جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (پنج‌شنبه، 6 آبان) در جلسه تودیع و معارفه استاندار گیلان که با حضور «احمد وحیدی »‌ وزیر کشور برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم به وزیر کشور و حضورش در استان گیلان اظهار داشت: از زحمات استاندار قبلی تقدیر و تشکر می‌کنم و برای استاندار جدید هم آرزوی توفیق دارم.


نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی جزو افتخارات ماست عنوان کرد: نظام اسلامی و شکل‌گیری آن همواره جزو آمال و آرزوهای علما و بزرگان دین و مذهب تشیع بوده است.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در طی هزار سال از ورود شیعه به جامعه ایرانی برای اندیشمندان آن داشتن حکومت اسلامی فقط آرزو بود گفت: امروز ساختاری در کشور شکل گرفته و باید خدمت به مردم، اسلام، مقام معظم رهبری و شهدا را برای خود تکلیف بدانیم.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه جایگاه خدمت نباید به سادگی از بین برود عنوان کرد: گیلانیان هشت هزار شهید دادند و مردمی نجیب و ولایت مدار هستند و کارنامه این مرز و بوم پر از افتخار و سربلندی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان مردم این استان را صبور خواند و تصریح کرد: باید به مردم ایران و گیلان دستمریزاد گفت که توانستند در حوادث چند روز گذشته پرافتخار بیرون بیایند.

 

امام جمعه رشت توجه ویژه به گیلان را خواستار شد و با بیان اینکه بیمارستان‌های صد ساله در استان وجود دارد افزود: گیلان قطب کشاورزی است و تمام موهبت های الهی را دارد و سالانه پذیرای ۳۵ میلیون مسافر است اما از این حضور، چیزی عایدش نشده است.

 

وی عدم توجه به اولویت های گیلان را در دوره های گذشته مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: تالاب انزلی یک موهبت ملی است و باید طرح نجات و ساماندهی آن تحت یک پروژه ملی تعریف شود.

 

آیت‌الله فلاحتی نفوذ شیرابه ها به رودخانه های استان گیلان و دو رودخانه شهر رشت را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: انتظار داریم پسماند و تالاب انزلی جزو اولویت های اصلی استان گیلان محسوب شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اینکه سطح سواد در گیلان بسیار بالاست اضافه کرد: انتظار داریم از این داشته های داخل استان،برای رشت و توسعه و رفع بیکاری گیلان استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران میانی باید جوان، پاکدست و متخصص باشند توجه استاندار گیلان را به این موضوع خواستار شد و یادآور شد: تاکنون از پاکدست ها کمک نگرفته ایم از طرفی یک مدیر باید شجاع و فهیم و دلداده خدمت باشد و از سیاسی کاری پرهیز کند.

 

آیت‌الله فلاحتی حضور همیشگی مسئولان در بین مردم و جلوگیری از ایجاد التهاب در جامعه را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: متاسفانه با اینکه گیلان در منطقه آزاد و گمرک پتانسیل خوبی دارد اما از آن استفاده نشد.

 

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ ضربه بدی به انقلاب نزد و عده ای به دنبال کدخدا بوده و هنوز توبه نکردند خاطرنشان کرد: از مردم، دانسگاهیان، حوزویان و همه تشکر می‌کنیم و برای استاندار جدید هم آرزوی موفقیت داریم.

 

کد خبر 1110252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha