استانداران در مسیر تداوم جریان انقلابی اقدام کنند/ لزوم پرهیز مسئولان از استخدام خویشاوندان

وحیدی با بیان اینکه استانداران باید در مسیر تداوم جریان انقلابی اقدام کنند گفت: اگر این مهم تحقق پیدا نکند بدون شک آن مدیر و مسئول از جریان انقلابی خارج است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد وحیدی» امروز (پنج‌شنبه، 6 آبان) در جلسه تودیع و معارفه استاندار گیلان، آیت‌الله بهجت را از جمله داشته های بسیار عزیز و ارزشمند استان گیلان، افتخار ایران اسلامی و مکتب تشیع دانست و تصریح کرد: خطه گیلان، سرزمین میرزاکوچک جنگلی و دیار آیت‌الله محمدی گیلانی و دیگر علما را ارج می‌نهیم.

 

وزیر کشور با بیان اینکه گیلان الگوهای بی‌بدیلی داشته و مقدمات انقلاب اسلامی در این استان بسترسازی شد تصریح کرد: اگر کشورمان امروز با تمام قدرت در برابر جبهه استکبار ایستاده به برکت سردارانی همچون میرزا کوچک جنگلی، علما و دانشمندان بزرگی نظیر دکتر معین است.

 

وی هشت هزار شهید استان، سردار املاکی و لشکر قدس گیلان را از جمله افتخارات استان گیلان برشمرد و اذعان کرد: لشکر قدس گیلان همواره از پرکارترین لشکرهای در دوران دفاع مقدس بود و گیلان در آن زمان از جنگ پشتیبانی بزرگی از کشور و انقلاب داشت.

 

*باید پاسخگوی کوتاهی ها باشیم

وزیر کشور پاسداشت میراث گذشتگان و تلاش برای افزودن هر چه بیشتر داشته های جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: خداوند به گیلان نعمات بزرگی داده و اگر در حفظ این داشته ها کوتاهی کنیم واقعا ظلم است و باید پاسخگو باشیم. 

 

وحیدی حفظ محیط زیست استان گیلان و ارتقای آن را لازم دانست و اظهار داشت: باید طبیعت و نعمات الهی گیلان به خوبی مورد حفاظت قرار گیرد و باید در چنین استانی نباید شاهد پدیده های مانند، فقر، محرومیت و حتی مشکلات و فقر فرهنگی باشیم. 

 

وی با بیان اینکه فقر فرهنگی و اقتصادی در گیلان پذیرفته شدنی نیست اظهار داشت: گیلان مرز آبی و زمینی با همسایگان ایران دارد و چنین مشکلاتی نباید در آن وجود داشته باشد و مطمئنا همه ما در کمبودها مقصر هستیم. 

 

وزیر کشور با بیان اینکه علاوه بر خود استاندار همه دلسوزان باید به فکر گیلان باشند و کمک کنند اظهار داشت: در چهل ساله اول انقلاب اسلامی شاهد تشکیل دولتی هستیم و باید مدیران آن واجد شرایط لازم باشند و برای خدمت به مردم بکوشند.

 

وحیدی بیانیه گام دوم انقلاب را هم متذکر شد و با اشاره به اینکه بسیاری در صدد خفه کردن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بودند گفت: این نظام، یک نظام انقلابی همیشگی است و مقام معظم رهبری هم بر همین امر تاکید داشته و دارند.

 

* استانداران در مسیر تداوم جریان انقلابی اقدام کنند

وی ساختن انسان‌های برتر، متعالی و عقلانی را محصول انقلاب اسلامی تلقی کرد و با بیان اینکه استانداران باید در مسیر تداوم جریان انقلابی اقدام کنند ابراز داشت: اگر این مهم تحقق پیدا نکند بدون شک آن مدیر و مسئول از جریان انقلابی خارج است.

 

وزیر کشور پیشرفت ایرانی و اسلامی و تدوین الگوی مناسب آن مطابق با ویژگی‌های گیلان را لازم دانست و تصریح کرد: باید مشکلات گیلان را زمانبندی و حل کنیم زیرا مردم این خطه هیچ چیزی از کشورهای توسعه یافته ای مانند هلند کم ندارد.   

 

وحیدی افزایش سهم صادرداتی محصولات گیلان را امری که باید به آن توجه ویژه شود دانست و اضافه کرد: باید در وهله اول ظرفیت های داخل گیلان بالعفل شود و باید یک برنامه صادرات ۱۰ میلیارد دلاری برای آن تدوین شود زیرا ظرفیت آن را دارد.

 

وی مشکلات کمبود آب در گیلان و اینکه چندین میلیارد مکعب آب به دریای خزر سرازیر می‌شود را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید تدبیر کنیم زیرا خداوند نعمت آب را به گیلان داده و باید از این آبی که وارد دریا می‌شود در امور مختلف از جمله کشاورزی استفاده کنیم.

 

وزیر کشور چهار میلیون تن تولید انواع محصولات زراعی و باغی در گیلان و اینکه نتوانستیم از این ظرفیت برای افزایش سهم صادرداتی گیلان استفاده کنیم را متذکر شد و ابراز داشت: باید شرکت‌های هلدینگ بزرگ در گیلان برای حمایت از صادرات ایجاد شود.

 

وحیدی شیلات و آبزی پروری، کشت گلخانه ای و زراعت چوب را هم از دیگر پتانسیل های خوب گیلان اعلام کرد و افزود: این ظرفیت ها باید به روز شود و این کار دولت نیست و باید مردم و کارآفرینان وارد صحنه شوند.

 

وی صدور هر چه سریع تر مجوزات تولید و صادرات در استانهایی نظیر گیلان را هم متذکر شد و اظهار داشت: بروکراسی اداری سرمایه گذاران را فراری می‌دهد باید روندهای حمایتی و صدور مجوزات در گیلان تسهیل شود.

 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه کار در گیلان بسیار زیاد است از زحمات استاندار پیشین قدردانی کرد و یادآور شد: استاندار جدید هم چهره‌ای شناخته شده است و هم در حوزه اجرا و هم تقنینی بسیار مسلط هستند.

 

* لزوم پرهیز مسئولان از استخدام خویشاوندان

وحیدی رفتارهایی مانند رانت، زد و بند، تبغیض و پدیده های مانند این را خلاف کشوری که در مسیر امام زمان(عج) حرکت می‌کند دانست و گفت: نباید خودمان را در جبهه ضدیت با امام زمان(عج ) قرار دهیم بلکه باید با عملکرد خود با مبارزه با فساد و تبغیض برای ظهور حضرت زمینه سازی کنیم.

 

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را در مورد عملکرد مسئولان و پرهیز از استخدام خویشاوندان را فصل الخطاب عنوان کرد و یادآور شد: تمام تلاش دولت این است که مشکلات را رفع کنند و رییس جمهور هم به شکل شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند.

 

وزیر کشور  زمینه سازی برای ورود و شکوفایی جوانان را هم مهم اعلام کرد و بیان داشت: برای ساماندهی پسماند شهرهای شمالی طرح جامعی تهیه شده و باید این مسئله و مواردی نظیر نجات تالاب انزلی را در اولویت قرار دهیم. 

 

وحیدی باید همه دست به دست هم دهیم زیرا وفاق و وحدت شرط پیشرفت و توسعه است تصریح کرد: باید در خدمت مردم باشیم و برای حل مشکلات گیلان نظیر نرخ پایین رشد جمعیتی آن فکری اساسی شود.

 

وی اعمال روش‌های تشویقی برای حل بحران جمعیت کشور و گیلان را ضروری دانست و با بیان اینکه برای حل این معضل بزرگ فرصت زیادی نداریم خاطرنشان کرد: انشالله بتوانیم در محضر مردم شریف باشیم و در هر مقام و مسئولیتی که قرار داریم برای آنان خدمت کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پایان این جلسه حکم وزیر کشور به استاندار جدید «اسدالله عباسی»و همچنین حکم وزیر کشور به «سید امیرحسین علوی» شهردار رشت قرائت شد.  

 

کد خبر 1110271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha