لزوم مهار جنگل خواری/ فکری به حال کارخانجات تعطیل شده گیلان شود

آیت‌الله پروایی مبارزه با جنگل خواری و کوه خواری در گیلان را خواستار شد و گفت: از استاندار جدید گیلان می‌خواهیم فکری به حال کارخانجات تعطیل شده گیلان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «احمد پروایی» امروز (پنج‌شنبه، 6 آبان) در جلسه تودیع و معارفه استاندار گیلان که با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم به وزیر کشور و حضورش در استان گیلان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت جوانان استان گیلان و پرهیز از رانت امری است که از مسیولین خواستاریم. 

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به استاندار جدید عنوان کرد: مردم از تمام مدیران و مسئولان انتظار دارند از رانت و سفارش خودداری کرده و بر سینه کسانی که در انتظار سهم خواهی هستند، دست رد بزنند.

 

وی عنایت ویژه وزیر کشور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان گیلان را خواستار شد و تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات محیط زیست و مسئله سراوان از دیگر خواسته‌های مردم گیلان از مسئولین است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری استان گیلان با بیان اینکه غرب استان گیلان هم امروز با مشکل پسماند مواجه است افزود: کارخانه هایی که در سنوات گذشته در گیلان تعطیل شده، به اشتغال و اقتصاد استان ضربه زده و از استاندار جدید می‌خواهیم برای حل این معضل فکری اساسی بکند.

 

وی استفاده از ظرفیت های استان گیلان در بخش کشاورزی، دامداری و برندسازی محصولاتی مانند برنج را متذکر شد و اضافه کرد: باید راه حلی برای صادرات کیوی استان گیلان پیدا کنیم زیرا ارزآوری خوبی نصیب کشور و استان می‌کند.

 

آیت الله پروایی حمایت جدی از صیادان و فعالان حوزه آبزی پروری را هم لازم دانست و با اشاره به اینکه صیادان گیلانی مظلوم واقع شده‌اند عنوان کرد: باید اراضی شرکت های صنعتی در درجه اول به بومی ها و سرمایه‌گذاران داخلی سپرده شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری استان گیلان جنگل ها را سرمایه اصلی کشور و گیلان دانست و با بیان اینکه باید با جنگل خواری و کوه خواری مبارزه شود اضافه کرد: مردم از دولت انقلابی این انتظار را دارند و نباید شیوه دولت قبل در پیش گرفته شود.

 

«علی فتح اللهی» نیز در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم به همه با بیان اینکه در ۳۲ ماه خدمت « زارع» استاندار گیلان فراز و فرودهای زیادی را شاهد بودیم شیوع کرونا را از جمله این مشکلات خواند و گفت: شخصیت ایشان آرام و صبور بود و به وی خسته نباشید عرض می‌کنیم زیرا منشأ خیرات و برکات زیادی برای گیلان بودند.

 

فرماندار رشت از وزیر کشور برای انتخاب «اسدالله عباسی» به عنوان استاندار گیلان تشکر و قدردانی داست و خاطرنشان کرد: امیدواریم روزهای خوبی در انتظار استان گیلان باشد.

کد خبر 1110266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha