نجف آباد جز نامزدهای پایتخت کتاب قرار گرفت/ تدوین تقویم کتابخوانی در نجف آباد

نجف آباد، شهر علم و دانش پس از بررسی های نهایی داوران انتخاب پایتخت کتاب، جز پنج شهر نامزد پایتخت کتاب کشور قرار گرفت تا نتیجه نهایی اعلام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، انتخاب پایتخت کتاب یکی از طرح های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که سالانه مسئولان حوزه شهری و فرهنگی شهرهای دارای ظرفیت پیشنهادات خود را به دبیرخانه این برنامه ارسال کرده و داوران پس از بررسی نتیجه را اعلام می کنند.

 

امسال 190 شهر کشور متقاضی پایتخت کتاب بوده اند که با بررسی های اولیه پرونده توانمندی های این مناطق، شهرهای نجف آباد، سمنان، بم، سنندج و اوز به مرحله نهایی هفتمین دوره پایتخت کتاب راه پیدا کردند.

 

برنامه های این شهرها توسط دبیرخانه پایتخت کتاب در حال بررسی است تا اینکه نهایت با نظر و رای داوران شهر منتخب اعلام و به مدت یک سال پایتخت کتاب معرفی شود.

 

تدوین تقویم کتابخوانی در نجف آباد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد با اشاره به ظرفیت های حوزه کتابخوانی در این شهر گفت: وجود کتافروشی، مراکز نشر، نویسندگان، توجه به مطالعه بین مردم و اجرای طرح های فعال کتابخوانی از جمله ظرفیت های فعال این عرصه در نجف آباد است.

 

«سیدحسن لوح موسوی» افزود: اجرای طرح های کتابخوانی متعدد و وجود کتابخانه های بزرگ در این خطه و حضور در طرح پایتخت کتاب در ادوار گذشته و همچنین منجب طرح باشگاه کتابخوانی سهم امتیاز بالایی را می تواند در این خصوص بهه خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: شهرداری در این خصوص همکاری و مشارکت خوبی داشته و با انتخاب نجف آباد به عنوان پایتخت کتاب شاهد اتفاقا جدیدی در این عرصه خواهیم بود.

کد خبر 1110293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha