درک نیازهای سالمندان لازم است/ فعالیت ۳۶ مرکز در حوزه سالمندان اصفهان

پورشبانان گفت: درک نیازهای سالمندان از سوی مسئولان نهادهای مرتبط با این حوزه و خانواده های آنان لازم است.

«پژمان پورشبانان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، با اشاره به نیازها و دغدغه های گروه سنی سالمندان اظهارداشت: شورایی برای رسیدگی به نیازهای این قشر با محوریت بهزیستی به صورت فصلی تشکیل می شود تا دغدغه ها و راهکارهای اجرایی بیان و برای اجرا ابلاغ شود.

 

معاون توانبخشی مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: درک نیازهای سالمندان از سوی مسئولان نهادهای مرتبط با این حوزه و خانواده های آنان لازم است که برای انجام این موضوع نیازمند نگاه ویژه و همکاری و تعامل سازنده است.

 

وی ادامه داد: توانمندسازی این قشر و مناسب سازی معابر برای آنان و معلولان جز برنامه های ابلاغی و مورد بحث در کارگروه مربوطه بوده که سعی شده نسبت به این مسائل با نگاه کارشناسی و همکاری بین بخشی پیش برود.

 

پورشبانان سلامت این گروه را مهم بیان کرد و اذعان داشت: در شرایط کرونا باید مسائل مربوط به سلامت این افراد حفظ شود که در خانه های سالمندان در شرایط قرمز و سخت برای حفظ سلامتی ترددها کنترل و امکان ملاقات فراهم نمی شود.

 

*فعالیت 36 مرکز در حوزه سالمندان اصفهان

 

وی با اشاره به فعالیت مراکز سالمندان در استان اصفهان گفت: 36 مرکز در قالب 32 مرکز شبانه روزی و یا خانه سالمندان، 2 مرکز جامع سلامت و 2 مرکز روزانه فعالیت می کنند.

 

معاون مدیرکل بهزیستی اصفهان ادامه داد: بیش از هزار 300 سالمند از خدمات این مراکز استفاده کرده که بخشی از آنان بدون سرپرست هستند.

 

وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت بالا، بدون هویت و بدون سرپرست در مراکز سالمندان نگهداری می شوند، اذعان داشت: افراد بدون هویت از سوی دستگاه قضایی معرفی و هزینه های آن ها هم از سوی دولت پرداخت می شود.

 

معاون مدیرکل بهزیستی اصفهان یادآورشد: مراکز روزانه فرصتی برای ارائه خدمات نگهداری افرادی که فرزندانشان امکان نگهداری آنان را در طول روز ندارند انجام می دهد و خدمات توانبخشی و فراغتی برای آنان اجرا می شود.

کد خبر 1110306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha