قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی افزایش یافت

رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی به ۲۹۰ هزار ریال افزایش یافت.

«معصومه قربانی» رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی  به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت گوشت مرغ کشتار روز را به ازای هر کیلوگرم از این محصول 290 هزار ریال مصوب کرده که از دیروز در استان اجرایی شد.

 

وی اظهارداشت: عرضه گوشت مرغ به قیمت مصوب هنوز در برخی از استان ها اجرایی نشده و این محصول در استان های دیگر با قیمت بالاتری عرضه می شود.

 

رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ زنده را 210 هزار ریال مصوب کرده که البته این مصوبه با یک هفته تاخیر در این استان اجرایی شده است.

 

رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد هم با بیان اینکه پیش از این قیمت گوشت مرغ در استان 259 هزار ریال بود، گفت: با مصوبه ستاد تنظیم بازار این نرخ به 290 هزار ریال افزایش یافت و از دیروز اجرایی شد.

 

«حسین قاسم زاده» با اشاره به گلایه اصناف از پایین بودن میزان توزیع گوشت مرغ در مرکز استان اظهارداشت: کاهش میزان گوشت توزیعی، صرفه اقتصادی فعالیت بازاریان را تحت تاثیر قرار داده است، اکنون 120 واحد مرغ فروشی در بجنورد فعال است که 80 درصد از این واحدها در مکان استیجاری شکل گرفته است.

 

وی افزود: کاهش میزان گوشت توزیع شده در اصناف و کاهش میزان فروش سبب گلایه این بازاریان شده است، این فعالان اقتصادی ماهانه 30 میلیون ریال تا 150 میلیون ریال بابت اجاره هزینه می کنند اما درآمدشان کم است.

 

وی گفت: واحدهای صنفی خواستار افزایش میزان توزیع گوشت مرغ در بازار هستند، البته نیاز شهر بجنورد به گوشت مرغ روزانه 25 تن است اما کمتر از این میزان، در اختیار اصناف قرار می گیرد، به طور مثال برای امروز و فردا  تنها 30 تن گوشت مرغ توزیع می شود.

 

قاسم زاده افزود: مشکل کمبود گوشت مرغ به جهاد کشاورزی هم منعکس شده است، اما این سازمان می گوید نیاز شهر بجنورد به گوشت مرغ روزانه 17 تُن است.

 

وی گفت: امروز میزان توزیع بیشتر شده، با توجه به اینکه در روزهای گذشته با کمبود روبه رو بودیم از امروز میزان توزیع بیشتر شده تا کمبود جبران شود.

 

رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد خاطرنشان کرد: امروز در استان 74 تُن و در بجنورد 30 تُن گوشت مرغ توزیع می شود که البته این میزان با احتساب فردا تامین شده است.

 

کد خبر 1110409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha