ضرورت بازنگری بر نحوه بانکداری/ زمینه تولید و اشتغال را تسهیل کنیم

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای یکی از مشکلات تولیدکنندگان را تسهیلات و قراردادهای بانکی عنوان کرد و با بیان اینکه باید در نحوه بانکداری بازنگری صورت گیرد گفت: از دیگر مشکلات تولیدکنندگان مسائل مالیاتی است و سه قوه در صدد هستند که این مسائل را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای» امروز (پنجشنبه ۶ آبان) در نشست با تولیدکنندگان و صنعتگران خوزستانی، با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان اظهار کرد: امروز بخشی از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ما به تولید بستگی دارد و اگر تولید و اشتغال نباشد ناهنجاری‌های اجتماعی به وجود می‌آید.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه درصد بالایی از جرم‌های صورت گرفته در خوزستان به ترتیب سرقت، مواد مخدر و اقدامات علیه اشخاص بوده است افزود: عدم توجه به اشتغال و تولید داخلی، زیان‌هایی است که بر ما وارد می‌شود و بهترین کار جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه به اشتغال است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر برای احداث یک کارخانه هزینه‌ای صورت گیرد اما اشتغالی ایجاد نکند باعث ضرر می‌شود تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طول ۱۰ سال اخیر بر تولید و حمایت از آن، اقتصاد، جهش تولید و رفع موانع تولید تأکید داشتند چرا که از مسائل مهم و ضروری کشور به شمار می‌رود.

 

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به مشکلات مطرح‌شده از سوی تولیدکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: برخی از این مشکلات همچون اخذ تسهیلات بانکی، چگونگی قراردادها و عمل به آنها تقریباً مشابه استان‌های دیگر است از این رو باید به نحوه بانکداری ما بازنگری صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از قراردادهای تولیدکنندگان با بانک‌ها برای اخذ تسهیلات، سختگیرانه است و باید فکری برای آن شود اضافه کرد: از دیگر مشکلات تولیدکنندگان مسائل مالیاتی است و می‌گویند بسیاری از افراد مالیات پرداخت نمی‌کنند و فرار مالیاتی بزرگ در کشور داریم از طرفی دیگر نحوه محاسبه مالیات برای تولیدکنندگان باعث اختلاف شده و در قوه قضائیه به آن رسیدگی نمی‌شود.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه سه قوه در صدد هستند که این مسائل را به ویژه در بحث مقررات و قوانین مالیاتی به‌صورت ریشه‌ای بررسی کنند گفت: لزومی ندارد افراد را به دلیل عدم پرداخت مالیات و یا قسط تسهیلات، ممنوع‌الخروج و یا حساب‌های بانکی‌ آنها را مسدود کنیم چون بیشترین پرونده‌ها در قوه قضائیه مربوط به ممنوع‌الخروجی‌ها از مالیات و بانک‌ها است و می‌توان در بسیاری از موارد این موضوعات محدود شود.

 

وی با بیان اینکه باید زمینه تولید را فراهم و به تولیدکنندگان کمک کنیم تا صادرات تسهیل شود ابراز کرد: از دیگر مشکلاتی که در قوه قضائیه داریم این است که گاهی تولیدکننده پرونده قضائی دارد که رسیدگی به آن زمانبر بوده که محدودیت‌ها و مشکلات زیادی برای او ایجاد می‌کند.

 

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای یاد آور شد: با توجه به اینکه قضات در همه رشته‌ها تخصص ندارند لذا از همه صنوف می‌خواهیم که کمک کنند به‌صورت تخصصی کارگروهی تشکیل دهیم که ابتدا پرونده‌ها در این کارگروه‌ها مطرح و اگر حل نشد به قوه قضائیه ارجاع شود.

 

کد خبر 1110418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha