بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام حمیدی با بیان لزوم ایجاد بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار در خراسان جنوبی، گفت: با ایجاد این سامانه مشخصات کاملی از مجرمان حرفه‌ای و با سابقه بالا در استان ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۶ آبان) در اولین جلسه کارگروه کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: مجرمان به سه بخش مجرمان سابقه دار، حرفه ای و خطرناک تقسیم می شوند که برا ی کنترل هرکدام باید راهکارهای قانونی خودش انجام شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه گفت: برای اینکه بتوانیم با راهکار مناسب و قانونی مؤثر با مجرمان برخورد کنیم لازم است تا مجرمین شناخته و از حیث ارتکاب جرم و در سامانه ای ثبت شوند و بانک اطلاعاتی دقیق و کاملی از آنان در دسترس باشد.

 

وی افزود: زمانی که مجرم از زندان آزاد شد باید تحت کنترل و نظارت در جامعه باشد چرا که کنترل این افراد در جامعه بعد از آزادی آنان، باعث امنیت بیشتر در جامعه می شود.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه مجرمین سابقه‌دار دارای جرائم مختلف از قبیل قتل عمد، سرقت مسلحانه، نزاع های بزرگ و دسته جمعی هستند، ادامه داد: برای کنترل مجرمین سابقه دار  باید برنامه ریزی درست و دقیقی صورت پذیرد تا هم امنیت جامعه فراهم شود و هم شخص مجرم متنبه شود و بداند که تحت نظارت و کنترل است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان داشت: با تعامل و همکاری مستمر باید یک بانک اطلاعاتی دقیق از مشخصات مجرمین اعم از مشخصات سجلی دقیق، اسامی مستعار و سوابق جرائم ارتکابی آنان ایجاد شود.

 

به گفته وی لازم است جهت کسب اطلاع از وضعیت مجرمین خطرناک و حرفه ای از گزارشات موثق مردمی نیز استفاده و  پس از ارزیابی آن ها، در سامانه های الکترونیکی به ثبت برسد.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه تاکنون در خراسان جنوبی حدود ۲۰۰ نفر از مجرمین سابقه دار ثبت سامانه شده اند، گفت: امیدواریم با ادامه این کار به نحوی برنامه ریزی کنیم که کنترل و نظارت بر مجرمان حرفه ای یا سابقه دار در استان انجام شود.

کد خبر 1110422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha