۲۰۰ مسجد اصفهان در کاهش آسیب های اجتماعی فعال شده اند

حجت الاسلام صادق زاده گفت: ۲۰۰ مسجد این اصفهان در راستای اجرای برنامه های قرارگاه و در در کاهش آسیب های اجتماعی فعال شده اند.

حجت الاسلام «حمیدرضا صادق زاده« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به راه اندازی قرارگاه مهر و امید به عنوان زیر مجموعه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تشکیل شده، اظهارداشت: چنین تشکلی فرصتی برای تبادل نظر و لب مشارکت و ظرفیت مساجد برای نقش آفرینی اجتماعی بوده است.

 

رئیس قرارگاه مهر و امید مساجد اصفهان افزود: کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی و‌آموزش مردم هر محله با محوریت مساجد از برنامه های این قرارگاه است که با همکاری ائمه جماعات، هیات امنا و تشکل های فرهنگی انجام می شود.

 

وی ادامه داد: 200 مسجد این اصفهان در راستای اجرای برنامه های قرارگاه و در در کاهش آسیب های اجتماعی فعال شده اند و فعالیت های فرهنگی و‌آموزشی در این مراکز انجام می شود.

 

حجت الاسلام صادق زاده خاطرنشان کرد: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، محرومیت زدایی و کمک به رفع نیازهای اجتماعی مناطق مختلف با محوریت این مراکز دینی از برنامه های مساجد فعال در قرارگاه مهر و امید است.

 

*کارآمدی مساجد در توانمندسازی اجتماعی

 

وی با بیان اینکه امسال تحقق شعار محله بدون اعتیاد با محوریت مساجد را در دستور کار داریم، تصریح کرد: این مراکز دینی با کارکردهایی که در حوزه آموزش، فرهنگ سازی و رسیدگی به نیازهای مردم دارند کارآمدی خاصی در حوزه توانمندسازی و فعالیت اجتماعی خواهند داشت.

رئیس قرارگاه مهر و امید مساجد اصفهان ادامه داد: رسیدگی به مفاسد اخلاقی، زمینه های نفوذ مشکلات به محلات و تامین نیازهای مردم با استفاده از ظرفیت مساجد و فعالان و تشکل های فرهنگی رقم می خورد.

 

وی یادآورشد: بسیاری از مشکلات اخلاقی محلات با امر به معروف و نهی از منکر قابل رفع و بهبود است که فعال سازی هسته های امر به معروف و نهی از منکر مساجد کارساز است.

کد خبر 1110437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha